Gå til innhold

Når skal dere til ordinær UL?

Anbefalte innlegg

Regner med alle sammen har fått innkallelse til ordinær UL som er i ca. uke 18.

Hadde vært morsomt å lage en oversikt over når alle sammen skal inn, og etterhvert om det er mange som får flyttet termindagen sin, så kan vi senere sammenligne å se hva som stemte best, UL-termin eller opprinnelig (mens-) termin med faktisk fødedag.

Jeg var på ny UL på Riksen i går, og så at det fremdeles var mye liv i magen. Men skal på ordinær UL på Rikshospitalet 29 november, da er jeg 17+6 etter egne beregninger. Fikk beskjed om at dette er den "store" undersøkelsen, hvor man går igjennom alle større organer og ser om barnet er friskt (så langt de kan se det på UL). Både gleder og gruer meg, håper jo at alt er vel med den lille i magen.

Fortsetter under...

Enig. Jeg er ganske spent denne gang på UL ang hva de finner ut om termindato. Sist gang var jeg i uke 20 (altfor sent) og da fremskyndet de terminen min med en hel uke.. Total skivebom- barnet mitt kom 11 dager etter UL termin. Denne gang skal vi på UL i uke 18 så jeg regner med at mens og UL termin blir ganske lik denne gang. Og selvsagt går jeg ut ifra at alt er i orden med lille nurket vårt;-)

Annonse

Jeg skal på UL 8. desember. Er da akkurat 19 uker på vei. Legen mener jeg har termin 6. mai, mens jeg mener at terminen tidligst kan være 10. mai. Det blir spennende å se. Sist gang flyttet de terminen en hel uke. Jeg var så uenig at det kokte av meg, men legene fikk nok rett. Det var ihvertfall ingenting som tydet på at jeg hadde gått ei uke over tida. :-)

Annonse

Hei! Jeg skal på ul 30.nov.. Er da etter menstermin 18+4, men siden jeg selv mener at el kom ca en uke senere går jeg utifra at jeg da er 17+3. Blir spennende å se når den virkelige terminen er, og mest viktig, hvordan det står til med den lille... Både gleder og gruer meg veldig! :)

Jeg skal på UL 14 desember,da er jeg etter min egen beregning 19+4

(Termin 8.mai)

Skal til en UL 17.november,(15+5) og viss eg er komt lengre på vei enn antatt er jo den ordinære ULdatoen for seint,men viss eg er kommet til ca min beregning er ordinær UL-dato ok.

Skal til UL på riksen 5 desember.. Er da i uke 19.

Gledeer meg masse. Vi vil også vite kjönnet om det synes.. Synes det ikke har jeg en gynekolog jeg skal til rett etter nyttår så kanskje han kan se det..

Samme gynekolog har närmest bekreftet terminen 7 mai (står egentlig feil i teminlista men en dag fra eller til spiller ikke så stor rolle.. I fölge BIM er terminen 8 mai)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...