Gå til innhold

Gravid og lærer

Luans mamma

Anbefalte innlegg

Jeg må bare lufte min frustrasjon litt...

Jeg er nyutdanna lærer og har fått et 1-års vikariat som kontaktlærer i 6.klasse. Er nå i min 6.uke og er skikkelig dårlig. Problemet er at jeg ikke klarer å bli hjemme,selv om jeg hadde hatt godt av å hvile i et par dager. Jeg føler et såpass ansvar ovenfor klassen og kollegaene. Men jeg er ikke "tilstede" på jobb. Jeg er trøtt, uopplagt, kvalm og svimmel. Dessuten er jeg midt oppi konferansetimene nå....Kan ikke være borte da.

Er det flere som sliter med samvittigheten her?

Fortsetter under...

ja jeg kjenner dette igjen. Jeg er også lærer, og har termin 8.januar. jeg går ikke i permisjon før 18.des.

Det begynner å bli skikkelig tungt på jobben med mye stress med konferansetimer, juletentamener, Kroppsøvingsundervisning som jeg ikke greier å henge med i, samt at man føler seg mye mer sårbar følelsesmessig, og det skal ikke mye stress til før man føler "verden har dotte i hodet"...

Egentlig er det å være gravid lærer sikkert bedre enn mange andre yrker, men jeg synes du bør høre med fastlegen din hva han synes, og lytte til koroppen din. kan du ikke forsøke å få til en pause i alle fall. Om du har sterk ansvarsfølelse, så er det vel bedre at du lytter til kroppen din, og tar en pause, enn at du går på en smell - og blir sykemeldt hele svangerskapet. jeg hadde en slik pause i oktober. (var sykemeldt hele mnd) og er nå tilbake 100%. det gjorde veldig godt! Fant også ut at verden gikk ikke under, og ting gikk rundt fordet om jeg var borte.

Men nå er jeg fast ansatt, og du tenker kanskje på at du kanskje ikke får fornyet vikariatet ditt dersom du ikke "står på nok"?? kansje du skal ta en prat med rektor eller inpektør om dette, og om mulighetene dine til å få fast ansettelse etter permisjonen. Så slipper du å tenke på dette, og kan kanskje ta det litt med ro.

Jeg er nesten i samme situasjon som deg. Er også i 6.uke og er lærer. Jeg er ikke kvalm, men jeg er veldig trøtt i ikke helt "tilstede" somdu sier. Slitsom. I tillegg så går jeg og tenker på at vi skal på leirskole med klassene (9.klasse) i uke 50. Klarer ikke helt å tenke at jeg skal har energi til det. Og så skal vi jo ha masse skiaktiviteter - jeg kommer til å værelivredd for å falle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...