Gå til innhold

Hva slags vogn skal jeg velge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forvirret 1 gangsfødende med termin 01.04.07 trenger sårt hjelp fra erfarne mammaer i jungelen av barnevogner.

Jeg ønsker en vogn som dekker de fleste behov. Jeg regner med å gå mye turer - både på grus\skogsveier og på asfalt. Jeg ønsker en vogn med god plass til gutten vår, men samtidig ikke så altfor stor\tung og uhåndterlig. Ser for meg at disse 3-hjulingene eller 4-hjulingene med små forhjul ikke er stødige nok? Og hvor stor bagplass trenger barnet? (Har sett på vognen X-lander som jeg liker veldig godt, men den har en bagstr på 76 cm - for liten eller holder det?)

Jeg har en forholdsvis liten bil,A3, bor ikke i blokk.

Jeg har sett på vognene fra Emmaljunga, men ser her inne at mange synes flere av disse modellene er tunge, store...osv

Kjempe takknemlig for svar.....for egentlig har jeg ikke peiling :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg nå har nå hatt 9 vogner og typer. emmaljunga vognene er best, er min meing hverfall. nå har jeg en oth urban jungle, er god den å, men ikke min type vogn. solgte emmaljunga duo edgen min, angrer fryktelig. vet sportsvogns delen tung, det er stødig, stor plass for babyen å ligge i, og har alt. bagen er ikke tung, stor og romslig har alt. har åsså hatt emmaljunga duo smart, god den, men duo edgen har alt.city crossen er lett, med city bagen for du en liten og lett vogn..

savner duo edgen min.. den er den beste vogn, vil anbefale på det sterkeste

er bra ting at sportsvogns delen er tung, er stødig

Skrevet

Vurderer du duo edge, så sjekk for all del om du får plass til den i bilen uten å måtte demontere hele greia først!! Vi måtte nemlig demontere en del for å få den inn i vår 03mod Passat stv, og det sier jo litt... Og ja, vogna er svintung, men pen (iallefall bagdel, har ingenting til overs for sportsdelen...har hatt over 30 vogner, så har igrunn fått testet litt..)

Skrevet

Vi hadde samme kriteriene som deg, bortsett fra at vi ikke bor i hus. og endte opp med simo duo.. synes det er den beste vognene uten tvil. har hatt 6vogner til jenta på 5år og hadde simo kombi først, solgte den pga dilla, hatt 4 vogner etter det, men ingen av dem svarte til mine forventninger så kjøpte simo sportsvogn som vogn nr 6 og den skal nå brukes hos beste foreldrene.

Men det er vår erfarig da. :D

Skrevet

Hehe, synes det har vært moro å testet ulike typer...har i tillegg importert og solgt en del, så det har også vært økonomisk lønnsomt ;o)

Skrevet

City Cross fra Emmaljunga er ei veldig lett vogn, og tar visst ganske liten plass sammenlagt.

Jeg er også førstegangs, og vi skal ha denne vogna med City Bag, synes det virker som ei helt super vogn, på alle måter! :)

Skrevet

Jeg har hatt endel forskjellige vogner og jeg har helt klart vært mest fornøyd med Emmaljunga. Vi kjøpte en vanlig sportsvogn og en stiv bærebag fra Emmaljunga (m samme mønster) , satte dem sammen og det fungerte ypperlig som kombivogn. Det ble ikke tungt heller, så vi var kjempefornøyde. Dessuten ble vogna liten og nett da vi la den sammen (veldig greit når man skal ha den inn i div biler m forskjellig plass)

I tillegg betalte vi mye mindre for dette enn for en vanlig kombivogn (og da vi solgte den, solgte vi den som kombi og dermed så fikk vi mer enn vi gav for den da den kom ny fra butikken) Litt sleip må man da være :)

Skrevet

Jeg har emmaljunga smart duo combi! Kjempe fornøyd med den, gleder meg til og på trilletur på nyåret:) Syns ikke den er så tung jeg.

Skrevet

du er nødt til å ta av bagen på emmaljunga duo edgen, når du skal legge understellet sammen. er den beste vogna som, og du må ikke jo heller ikke sports understeller, der tyngst av de 3 man velge

Skrevet

Neida, trenger ikke det....er bare å dra teleskophåndtaket helt ut først! Går så fint så (iallefall på vår 04mod). Vet dette har blitt diskutert før her også ;)

Skrevet

Vi lurte også veldig, men havna tilslutt opp med den vi først ikke skulle ha :-) Teutonia Mistral. Synes vogna er topp, den er lett og med litt større hjul enn de som oftest står på den vogna (kan velge mellom flere), så triller den veldig lett på grus gras og asfalt.

Men til nestemann skal jeg kjøpe ei billig brukt bagvogn, og bruke teutoniaen til sportsvogn.

Lurte på den bagvogna i fjor (noen venner som skal selge en pent brukt bagvogn for 700kr-3 år gml), den bruker de nå, men den kjøper jeg neste gang..

For din del hadde jeg ikke kjøpt Simo/Emmaljunga kombi fordi sportsdelen på den er for tung..

Vi brukte softbagen i 6 mnd... så er det sportsvogn. Har du da en dyr Simo eller Emmaljunga så kjøper du mest sannsynlig en ny sportsvogn...derfor anbefaler hvertfall jeg ei bruktvogn med kun bag. Den er større enn kombibagen. Vesla trivdes ikke i vogna før vi sluttet med bagen fordi den var trang...

Skrevet

hei

engasjert pappa vil gjerne bidra!

Vi har termin 26.12. og har allerede vogn i hus, har jo ikke direkte fått prøvd ut vogna. Men har lest mye og kan varmt anbefale Bugaboo Cameleon. Den har som teleskopisk håndtak, som enkelt kan snus for bedre framkomlighet. Og best av alt. Den veier under 10 kilo. Quinny veier jo 16 kilo eller noe sånt, det merkes. Og den kan pakkes sammen til en veldig transportabel sak med liten innsats.

Lykke til med valget :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...