trenger å være anonym nå Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Veit dette har blitt tatt opp mange ganger før, men hvorfor være anonyme? Forstår at noen vil være anonyme om man spør om litt intime spørsmål, f.eks kjønnsyldommer ol. Men forstår fortsatt ikke hvorfor dere velger å være anonyme i helt vanlige innlegg. Eller i innlegg der dere kritiserer folk. Jeg mener at hvis jeg har tatt et standpunkt i en sak og har lyst til å skrive om dette, så er det ikke noe problem å skrive under med nicket sitt så lenge man står for det man sier?? Vi er vel alle voksne, og må godta at folk har forskjellige meninger? Eller er det bare jeg som er helt på jordet her? Eller som en anonym svarte meg i et annet innlegg, at jeg er ute oppmerksomhet?? Alle ønsker vel svar på innleggene sine gjør de ikke??
Minmai Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Jeg synes det er frekt å legge inn sånne sure anonyme kommentarer. Egentlig er vi jo alle anonyme, og kan skifte nick når vi ønsker, men det er enklere å følge med i innleggene når folk bruker nick, og mye hyggeligere å ha et slags navn å forholde seg til.
rødhette* Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Jeg tenker helt det samme som deg. Forstår at man vil være anonym i enkelte innlegg, der man skriver noe som man syns er for personlig eller intimt eller noe, da nicket ikke alltid er anonymt nok (noen kjenner hverandre på ordentlig, noen har møtt hverandre på bim-treff osv.). Men å være anonym på helt ordinære innlegg, som på spm om hvilket bleiemerke man syns er best, hvilket navn man liker best av Per og Pål, hva man mener om at Saddam har fått dødsstraff og slikt.. det forstår ikke jeg heller.
Angelas_Baby Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Er så enig Irriterer meg til tider MYE over anonyme, og gidder ikke svare de så mye som de med nick. Synes det blir for dumt å være anonym på ordinære innlegg som rødhette* beskriver! Men kan forstå at man vil være anonym der man tar opp sex, og andre veldig personlige ting, men det skjønner jo alle!!
KMB Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Hei jenter. Jeg er aldri anonym, men mannen min hadde en gang greid å få opp alle innlegg jeg hadde skrevet. Han begynte nemlig å diskutere ting jeg hadde skrevet her, som han var uenig med osv (og det var helt klart at han ofte hadde fått opp mine svar på ting uten å ha sett det opprinnelige innlegget osv). Jeg vet ikke hvordan han fikk det til, men han gjorde meg også oppmerksom på at jeg egentlig ikke var videre anonym her til tross for nick, fordi hvem som helst som kjente meg litt ville skjønt at det er jeg som er KMB. Man bør bare være klar over at man danner et mønster, og plutselig er det en du kjenner som er inne på BiM og kanskje vet mye mer om deg enn det du ønsker!
Gjest Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Sier meg enig her...lurer liksom på hvorfor de gjør det i helt vanlige innlegg? Hmm..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Jo, nå skal jeg fortelle deg min grunn til å være anonym. Jeg er en av de som ikke "bor her". Er så sjelden jeg skriver noe her at ingen kjenner nicket mitt likevel. Når jeg lager et innlegg med nick får jeg ingen svar. Hvis jeg spør om det samme som anonym får jeg mange svar. Snodig, men slik er det.
Gjest Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Hmm, det hadde jeg ikke trodd! Men da skjønner e )
Snupidupi Skrevet 7. november 2006 #10 Skrevet 7. november 2006 Har også spekulert på det... syns det e en uteng... men sjønna at e kjækt innimellom på intimespørsmål el.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #11 Skrevet 7. november 2006 Det er vel ulike årsaker til at man bruker disse sidene. Jeg har aldri brydd meg om noen er anonym eller ikke, det viktigste for meg er om jeg finner svar på det jeg lurer på vedr svangerskap og fødsel. Jeg er ikke her for å dyrke vennskap, men har full forståelse for de som ønsker det. Siden temaet er som det er signerer jeg denne gang som....
SpongeBob Skrevet 7. november 2006 #12 Skrevet 7. november 2006 Tror gjerne de som kjenner meg privat vil kjenne meg igjen i det jeg skriver under det "anonyme" nicket SpongeBob, og har vel trykket anonym-knappen innimellom når jeg føler at det jeg skriver utleverer andre som dermed kan gjenkjennes, men ellers? Det blir jo bare forvirrende når du har 8 anonyme nedover på en tråd?
trenger å være anonym nå Skrevet 7. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 7. november 2006 Jeg blir iallfall utrolig irritert når folk kritiserer meg og andre, og ikke en gang tør å skrive under med nicket sitt. Forvirrende med 8 anonymer nedover en tråd?? Jupp, veeeeldig enig i det
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #14 Skrevet 7. november 2006 Verden er liten, og gjennkjennelsesfaktoren er høy. Jeg har flere ganger selv svslørt kjente gjennom deres nick, feks folk i barselsgruppa. Det er ikke gøy å vite "more than I need to know", verken den ene eller den andre veien. Selvfølgelig er det triveligere å forholde seg til konkrete navn/nick, men likevel så har det vel i grunnen mindre betydning?! Jeg henger meg ikke opp i det, og er selv som oftest:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå