Gå til innhold

da er jeg kommet hjem fra føden!! (litt langt, ja..)

Anbefalte innlegg

jaja, det var den kvelden...

timene der inne gikk bare sååå sakte!!

jeg har hatt kraftige kynnere\veer i nesten hele dag...

da det kom 11 vonde kynnere på nesten 1 time, ringte jeg føden, og fikk beskjed om å ta meg en tur inn.

leverte guttungen hos mormor, og reiste inn.

kom inn 2015, og fikk et venterom.

jordmor putta på meg 2 bånd rundt magen.

dette apparatet målte rieaktivitet og barnets hjerterytme. (CTG)

lå med disse båndene i nesten 1 time.

hadde en del rieaktivitet, men det roa seg ned etterhvert..

på maskinen hadde jeg rieaktivitet oppi 70 på begynnelsen (hva nå enn det betyr...) men ellers så lå de på mellom 30-40... (14 når jeg ikke har rier eller kynnere)

legen skulle komme, men han kom jo aldri, så da klokka ble 23, spurte jeg pent om å få lov til å dra hjem...

legen hadde ikke utført gu på meg uansett, for det var visst ikke noe de gjorde før i uke 37... (og jeg er jo 35+6 nå)

så liksom ikke helt vitsen i å bli der og vente på legen da...

hva kunne han sagt da, liksom??

så nå er vi hjemme, men jeg fikk STRENG beskjed om at jeg MÅTTE ta det helt med ro!! (i allefall 1 uke til...)

det er jo bare sååå typisk at det skal roe seg ned på sykehuset, og ta seg opp igjen når jeg kommer hjem, men, men.. hehe

mest sannsynlig vil jeg komme til å føde veldig snart, og at det som har hendt i dag, har bidratt til å modne meg.

men uansett, takk skal dere ha, jenter!! takk for at dere har tenkt på meg! det varmer!!

lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg får se babyen min?? hehe

fikk en sms av mamma mens jeg var på sykehuset. sønnen min på 5, gråt..

han var redd for å miste mamman sin!!

har dere hørt noe så søtt??

heldigvis fikk mormor roa han ned og fortalt han at vi ikke kom til å gå fra han og at vi fremdeles er like glad i han selv om det kommer en baby snart!!

( jeg har jo også sagt det til han maaange ganger, men det hjalp visst at mormor sa det også..)

nå skal jeg se om jeg får lagt meg.. er trøtt som en dupp!!

...og guttungen blir levert her i morra tidlig kl 9.

han skal få lov til å være hjemme fra barnehagen i morra. da blir han sikkert glad!! :)

nattaklem!!

Fortsetter under...

Godt å høre at alt er bra, og du er vel hjemme igjen! men skjønner godt at du vil se bebisen snart.. Men kanskje ta det med ro en uke til hvertfall, det synes jeg hørtes smart ut! Håper du får en god natt og at magen roer seg ned litt.. Natti natt! :-)

Se der, ja ulvepus... Det var DEN dagen for deg, stakkar. håper nurket holder seg litt lenger i magen din ,da!! men skulle den bestemme seg for å komme ut nå, så er den jo tross alt ferdig laget!!

Ha en god natt, forhåpentligvis uten rier!!

Natta

Annonse

er fremdeles spent jeg... tror det kommer en liten beby om ikke så alt for lenge fra deg...

så søtt av sønnen din og være bekymra for mammaen...

er ikke så enkelt å forstå alt når man bare er 5 år...

vet selv at når jeg var 5 fylte mamma 25år og da sa pappa "nå er du kvartveis til 100"

begynte å gråte da "mamma jeg vil ikke at du skal dø"... hehe...

Må innrømme at jeg ble litt overaska over å se innlegg fra deg.. trodde du skulle føde i går jeg :))

Men det er jo fint å ha deg her en stund til da :))

Følg legens råd og ta det med ro.... og kos deg hjemme sammen med den gode snille sønnen din :))

Ha en fin dag!!!

Hva betyr egentlig at du hadde rieaktivitet (?) på 70?? Er det mye??

Bra du er hjemme igjen. Håper det har gitt seg nå med kynnere /veer men du blir nok en av de første som føder her inne du også!! :-)

Kos deg med sønnen din i dag!!!

Klem

Annonse

hei og god morgen!!

jeg har fått sove godt i natt, og det var DEILIG!!!

har nettopp fått guttungen min hjem. han ble veldig glad for å høre at dere tenker på han også, og ikke bare babyen!! :))

han sier at han skal hilse til dere!!

lucia: rieaktivitet på 70, var visstnok ganske høyt... hadde det fortsatt sånn, så hadde jeg ikke fått reise hjem... hehe. men siden jeg har født før, så trodde de på meg og at jeg kjenner kroppen min såpass godt, at jeg fikk lov!!

selv om rier ikke er deilig, så er jeg glad for at jeg ikke fødte i går, ja..(fy søren, for en dårlig setning!! men håper dere skjønner hva jeg mente..)

jeg har planlagt å vente 1 uke til!! ;)

...så nå er det bare å vente og se!!

men jeg er VELDIG klar for mer rieaktivitet, altså!!

det å ta det med ro, er IKKE lett.. får kynnere bare av å gå opp og ned trappa her hjemme... men.. jeg skal PRØVE å ikke spurte rundt...

og den slimproppen, selv om jeg ikke vet åssen den ser ut, den gikk i går da jeg var kommet hjem.. tror jeg da.. det var noe rart jeg aldri før har sett..

så uansett, så har dere nok rett... babyen min kommer ut om ikke så lenge!! hihi

ha en flott dag!

jeg kikker innom en tur seinere i dag, må legge meg litt på sofaen sammen med guttungen.. *kose, kose*

klem!!

Bra at veslingen venter litt med å komme ut til dere, det er jo kjekt å få modnet lungene sine enda i noen dager.

Men spørs om du ikke kommer til å være tobarnsmamma snart da gitt :-)

Kunne ikke jordmor sjekket om du var moden/hadde åpning i det minste ?

Du får kose deg på sofaen og nyte kanskje siste uken med søvn om natta sålenge.

Klem

Hei :)

Godt å høre at alt går bra da i hvert fall. Jeg synes også at det er rart de ikke undersøkte deg mere. Jeg har vært inne to ganger, og det har blitt sjekket åpning hver gang (uke 30 og 31). Kan jo hende det var fordi det var så tidlig... Viste seg å være nyrestein med meg da...

Du får ta det med ro og kose deg den siste tiden nå da! Er vel ikke lenge til du blir mamma igjen nei :)

Åh, så misunnelig!!!

Må si at det har virkelig vært action for flere deltagere i desemberklubben nå!

Godt at alt ser bra ut med deg og bebisen! Kose deg masse med sønnen din i dag! Er sikkert ikke bare greit å være liten mann og ikke helt forstå hva som skjer med mammaen sin!

Lykke til!

jeg har ikke gjort stort i dag...

har vært fast bosatt på sofaen, men vi MÅ i butikken etterpå!!

får satse på at det går bra.. hehe

i dag skal vi bare ha rester til middag, så jeg slipper det maset også!! deilig!!

fy søren, så utrolig kjedelig edt er å ikke kunne gjøre noe særlig!!

men, men.. alt for babyen, ikke sant?? hehe

klem, klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...