Gå til innhold

Lavt blodtrykk, anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært plaget med høyt blodtrykk, men dette er bare latterlig... 85/50 ved siste sjekk. Har mye vondt i hodet, er kjempeslapp og peser som en hval etter ei trapp - til tross for at formen generelt er god!

Noen andre i samme båt? Hvilke plager har dere - og hva gjør dere for å motvirke dem?

Hilsen svimmel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er at du ikke reiser deg for snart, da kan du lett bli svimmel og dårlig. ta heller ingen bråe bevegelser. Husk å få i deg mye vann

Skrevet

Jeg hadde 100/40 sist kontroll.. og her drikkes det masse vann! :)

Skrevet

Heihei... sliter også med lavt blodtrykk, og har gjort det hele svangerskapet.

Svimler som bare det når jeg reiser meg, skal plukke opp noe fra bakken osv. Blir kjempefort sliten og er mye trøtt! Griner mye og er generellt slapp og sliten!

Har vært sykemeldt i 3 uker pga dette, men begynner i 50% nå idag, for jeg er jo egentlig ikke noe bedre her hjemme heller så...

Er kjempeslitsomt, og jeg regner ikke med at det blir noe bedre etterhvert.

Drikker mye vann og spiser sunt, så er visst ikke så mye å gjøre med dette...

Skrevet

Så det er derfor jeg ikke orker å bære nr 1 opp trappene lenger, blir jo helt utslitt.....

fikk vite at jeg hadde lavt blodttrykk (ikke så lavt som dere da 106/60) ved siste kontroll.

har mye vondt i hodet og er konstant trett. Svimmelheten kommer i ny og ne, men trenger ikke å bevege meg.

Kan gjerne sitte i stolen og se på tv og føle at jeg faller ut av stolen. eller våkne om natta og føle at jeg faller ut av senga.

jeg prøver å spise mye lakris, fikk råd om at det skulle hjelpe...

(Det hjelper iallfall på søtsuget og fordøyelsen he he )

Skrevet

hei! var til jordmor i går og jeg hadde80/50. er mye svimmel og blir kvalm når jeg får sånne svimmel-tokter. har hatt store blødninger og fått beskjed om å være en del i ro. begynner å bli lei. skal lakris hjelpe mot lavt blodtrykk? hmmm... det må jeg forsøke

Skrevet

jostedalsrypa

hvis du har blødninger, er ikke lakris å anbefale!!!!

Skrevet

ÅÅÅ!!! takk for at du sa i fra:-) er det farlig?

Skrevet

var til jordmord og fikk vite at jeg hadde lavt blodtrykk jeg også... 90/60 tror jeg.. men er ikke svimmel, men er fryktelig slapp og trøtt. Tenkte jeg skulle være over dette, da jeg kom til andre trimester, men må fortsatt sove på ettermiddagene, og er fortsatt kjempetrøtt på kvelden.. (er 14 + 3. )Kan dette ha noe med blodtrykket å gjøre?

Skrevet

Har i alle mine tre svangerskap hatt lavt blodtrykk og raske blodtrykksfall. Ikkje spesielt festleg. Det som hjelper er å drikke mykje vatn og tenke på å ikkje gjere brå bevegelser. For meg er det verst å sitte på kne og gå trapper. Hodepine og kvalme følger desverre med...Har ellers ingen gode råd. Legen min har brukt å sjukmelde meg i 50% fra veke 28, men det er kjedeleg det.......

Skrevet

Takk for mange gode svar! Men det demrer at det kanske ikke er noen umiddelbar løsning i sikte.

Til dere som har vært gravide før - blir det bedre utover i svangerskapet? Mener å ha lest at blodtrykket stiger mot slutten i alle fall.

Til dere som er blitt sykmeldte på grunn av dette: hva sier legene egentlig? Jordmor sier det ikke er farlig, det er høyt blodtrykk de er redde for.

Men det er jo fordømt slitsomt likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...