Hermine. Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Jeg er sikkert helt tett da, men... Får skylde på at jeg ikke har jort dette før... :-) Har jo tenkt til å pumpe litt, har kjøpt Avent sin manuelle. Men oppbevarer man melka i flaske i fryseren eller kjøleskapet? Eller i fryseposer? Og hvordan varmer man melka?
popkind Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Kommer ann på hvor lenge det er til den skal spises av babyen... Hvis det er mer enn en dag, fryser du den.. Du varmer den i vannbad eller mickroovn. (tror jeg..... lenge siden hehehe)
Gjest Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Du får sånne poser du pumper rett nedi til Avent sin pumpe. Tiner dem i vannbad rett før bruk. Men ikke for høy tempratuer på vannet, da ødelegges melka. Noen syns det er greit å fryse melka i isterningposer, også bare ha terningene rett i flaska.
marguritten Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 hvis jeg ikke husker helt feil, så skal morsmelka drikkes innen 24 timer etter at den er pumpet. jeg ble rådet til å og ta opp melka dagen før jeg skulle bruke den. men regner med at det er like greit å gi den et vannbad. du må huske at du skal holde det ganske sterilt når du skal fryse. huske å ha rene hender og bryst når du skal i gang. Du kan også fryse ned i selve flasken.. bare legge på et "lokk" og frys. lokk = de du får kjøpt til Avent sine flasker.
Snupidupi Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Du skal ikke varm melka i microen... trur d va nå med nån vektie stoffa som bei drept eller nå... Varm i vannbad
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 er du klar over hvor LANG tid det tar å varme i vannbad? og hvis du har en hysterisk sulten baby samtidig? jeg tror ikke maten blir ødelagt i mikroen. mikroen sender jo ut stråler, men det samme gjør jo hårføner,støvsuger,bærbar++++++. det eneste du skal passe VELDIG på er at mikroen varmer fra "innsiden og ut".så selv om flaska kjennes kald ut,så kan den være varm. så derfor er det VIKTIG å riste flaska GODT etter at du har hatt den i mikroen. slik at varmen blir fordelt ordentlig. å flasken trenger ikke å være lengere i mikroen enn 35-50 sek. avhenig av mikro. å ikke ha lokk på flasken når den er i mikroen. da kan det hele "ekspoldere" da kan det bli kjempe morsomt.
Snupidupi Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Mein på at det va brystmælk spesielt som ikke mått varmes i microen førr at det kun drep nån av di goe egenskapan tel morsmelka.... e ikke spes redd før microstråla ellers... Å ja æ veit at det tar længere tid å varm i vannbad... men man kan nu vær litt i forkant... man veit nu stortsett ca kor lang tid det tar mellom kvært måltid førr babisn...
Beibi82 Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Vi har ikke microovn, og kun en bitte liten fryser.. Grunn til bekymring? Sku gjerne hatt en større fryser, men har ikke plass. Misunner dere som baker og fryser ned snacks til barselsbesøk..jeg vil også!!! Så da får jeg satse på å pumpe meg ofte, og sette det i kjøleskapet tenker jeg.
Snupidupi Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Æ pumpa mæ bærre førr å ha i bakhand vesst æ fikk galleanfall sånn at æ kun ta medisin da... så det va ikke mye æ gjor det da... men syns det va bæst med puppen ellers... hadd ikke nå behov førr å vær borte fra frøkna... Har stor fryser, men den e så stappa at ekke plass tel meir i den just nu...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå