Gå til innhold

Jeg blir litt full av F.....

Anbefalte innlegg

Snakk om løgn, at aleneforeldre skal prioriteres i bhg køen fremfor visse andre....det er bullshit virker det som, jeg lurer på hvorfor det virker som alle andre får barnehage plass og ikke meg, er det fordi jeg ikke ringer å maser da eller? Jeg var ikke klar over at det kunne gjøres en gang...men hva vet vel jeg, jeg er jo bare en ung og uerfaren alenemor, jeg har ikke jobb, men "bare" studerer....så ikke faen om jeg skal få noe bhg plass nei. Jeg er så fly forbanna på denne kommunismen og dette byråkratiet her i landet. dette med samordnet opptak. Man skulle kunne søke i alle bhg man ville. Og, hva pokker er vitsen med komm. bhg, når det ikke ganger dem som trenger det mest? For, ikke får jeg noen plass der, selv om jeg inntektsmessig virkelig hadde trengt det, jeg må betale mer enn jeg har råd til for å få ungen min i privat pass. Mitt budskap, blant mange fler er-provoserende nok: Alle barnefamilier med to inntekter burde ikke ha sjangs til å ta fra fattige aleneforeldre en barnehageplass, det kan ikke stemme særlig mye aleneforeldre prioriteres, når jeg står her nå på bar bakke, midtveis i studiene, men må di opp studieplassen og leve flere år på trygd. Alt jeg ber om er en bhg plass!.......DET BURDE VÆRE EN SELVFØLGE!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6989878-jeg-blir-litt-full-av-f/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre er det vel ingen selvfølge med barnehageplass til noen i dette landet. Dessuten er det ikke så mange prioriteringspoengene man får som alenemor. Det er flere andre grupper som går foran. Så slutt å sutre og let etter alternativene. Studentbarnehage kanskje? Studere på deltid slik at du kan klare deg med dagmamma noen dager i uka.

Det er vel en stund siden aleneforeldre ble prioritert. Det har sammenheng med at det nå er veldig vanlig å være aleneforelder... Verken mer eller mindre.

Har en super dagmamma å anbefale mens du venter på full dekning om du bor nært oss.

Fjern HI og alle andre tapere sin kontantstøtte I DAG, så blir det kanskje full dekning om litt færre år.

Kontantsøtta er så dårlig at HI sikkert ikke vil ha den. Som alenemor har hun vel råd til privat pass likevel. Får jo støtte til barnepass når hun er student.

Det ville vel ikke akkurat bli lettere å få barnehageplass dersom man fjerna samordnet opptak? Det ville jo bare medføre at noen familier holdt på flere plasser, og det ville ta lenger tid å fylle opp plassene = i praksis enda dårligere dekning!

Det som trengs er vel heller flere barnehageplasser...

Men dersom du er student burde du jo kunne få plass i en studentbarnehage?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...