Gå til innhold

Vask av dyner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Driver å pusler litt her hjemme med masse søte babyting:) Tenkte jeg skulle vaske dynene. Hvordan vaskes egentlig dyner? Kjøpte dunpose til vogna og fikk da beskjed om å vaske den sammen med tennisballer slik at ikke alt dunet samler seg i en klump i posen. Gjelder det samme med dyner?

Har akkurat satt på en vask med masse søte sengetrekk:) Hihi:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også gjort det samme i dag... dyner med dun vasker du på 40 grader i maskinen. Det står nok vaskelapp på dyna vil jeg tro... Så MÅ du tørke den i tørketrommel for at dunen skal bli like fin:) Og best resultat blir det om du legger inn noen tennisballer i tørketrommelen, da blir dunene fin igjen:)

Skrevet

Takk for rådet:) Da vet jeg hva jeg skal gjøre i morgen!

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal vaske nye dyner/dunposer. Dynene skal jo ha trekk, og babyene ligger jo godt påkledd i dunposen. Hvis det lukter litt "nytt" holder det vel å lufte dem en stund.

Ellers går det fint å vaske små dyner i makin, men de bør absolutt i tørketrommel med tennisballer (på lav varme) etterpå.

Skrevet

tja....er det ikke pga alle de støvmiddene som er i dyna?

at man skal vaske de 1 gang i kvartalet for å unngå å utvikle allergi over dem?

jeg vasker mine dyner kun 1 gang i året eller noe...

Skrevet

Har kun nye dyner og vinterpose... kommer kun til å lufte de før de skal brukes. Vasker de når de er brukt en stund!!

Skrevet

De nye vasker jeg ikke nå. Men blir ofte vasket etterhvert. For gulp og sånnt går jo lett gjennom trekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...