Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Min gutt ble 5 mnd i går. Han får grøt om kvelden, mais sådan. Denne klarer han en liten skål av. (uutblandet ca 4ts. maisgrøt) Til drikke får han mme. 180ml. Han kan virke litt sutrete på denne tiden av døgnet- klar for køyetid tenker jeg. (I seng kl 19.30) Får litt fruktmos sammen med grøten. - hvilken grøt type gir dere?? ser at noen babyer kan glefser i seg posjoner med grøt nemlig, havre?? eller gir dere risgrøt? Og hva er en full posjon grøt egentlig. 1dl uutblandet?? - Skal jeg vente med to grøt maltider evt. middag til han blir 6 mnd når han allikevel virker fornøyd og blid? Sover lite om dagen da... ca 3 blunder på en halv time. -hilsen en forvirra, usikker og litt "uvitende" mamma som trenger råd og veiledning.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Jeg målte opp hvor mye melk det skulle være og blandet ut fra det... dersom han ville ha mer så laget jeg det.... jeg begynte med kveldsmåltid, deretter frokost... rundt 5 mnd begynte jeg med litt middag og, han fikk spise litt, rundt 6 mnd prøvde vi med litt brød.. er bare å prøve seg fram... tror de fleste barn spiser det de orker, ellers lukker de munnen... noen fullammer til 6 mnd, det hadde ikke gått her... alle barn er forskjellig og har ulikt behov for mat.. må bare prøve deg fram... lykke til.. ) Hilsen en annen "uvitende" mor, har en på 8 mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå