Gå til innhold

Ikke bare stå på venteliste, ring-mas!!! Venltelister i oslo er misvisende

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet med opptak i bhg i oslo og min erfaring er denne: Ventelistene er bare veiledene. Står du langt ut i listene kommer du aldri til å få tillbud.

Så får du avslag er det bare å ringe hver enkelt barnehage å mase, så kan det hende du slipper å stå barnehageløs.

Grunnen til at du ikke får tilbud om plass hvis du er langt ute i listen er; siden hver enkelt før deg må få minst 1 uke svarfrist vil det ta over 1 år å få dekket opp en plass hvis 50 før deg skal si nei. Ergo den som maser, den får.

Fortsetter under...

jeg kan bare signere på denne. Vi har fått bhg-plass nå, etter en intensiv kampanje mot vår bydel, der vi blant annet har brukt media, ringt daglig og skrevet laange saklige e-post til saksbehandlerne mm - og det har virket. Ikke noen grunn til å vente pent nei, for da blir man stående der... ; ) Lykke til!

jeg har selv kommunal plass og jobbet med opptak i barnehage.

Har erfaring både fra oslo og bærum med at man kan gå utenom listen ikke bare til private barnehager men også kommunale, bare og mase.

HI

Og så kan det virke MOT sin hensikt...........

Det er ingen garanti at den som maser får plass.

Jobber selv i barnehage der styreren har sagt rett ut at denne moren har mast i ett bankende vekk og nå gidder jeg ikke mer! Jeg er her ikke hvis hun ringer og du kan være sikker på at blir det ledig plass går den IKKE til hennes barn! Styrere har ofte også kontakt seg imellom og du kan fort bli svartelistet.............

Beklager!

Å skive 1 saklig e-post og ringe 1 gang er greit, men pass deg for å bli for dominerende.............

Annonse

Enig med at etter hovedopptaket så er du ikke så bunden til ventelisten. Da tar du ofte inn barn som passer inn i barnegruppen fra før. Viss det er få jenter i barnegruppen, og guttene dominere, da tar en inn en jente....En annen ting er at alenemødrer har poeng, men det er mange som har poeng...vi kan ikke alltid ta hensyn alenemødrene.... I hovedopptaket( mars/april) så må en følge ventelisten, MEN her tar en inn også barn som skal samsvare med resten av barnegruppen. Vet det virker helt uforståelig for dere som ikke jobber med dette , men det er slik det fungerer.

Det er den dummeste anbefaling jag har sett. Det at noen lar seg påvirke, er faktisk på grensen til korrupsjon......

Det er brudd på et regelverk som skal sikre rettferdig konkurranse om et veldig ettertraktet gode.

Jeg blir skikkelig sint når jeg ser offentlig ansatte oppfordrer til å prøve å snike..... Hvilke etiske retningslinjer har dere på din arbeidsplass? Hos oss er Profesjonell og Sannferdig to stikkord, noe som du i alle fall ikke jobber innenfor...

Lurer veldig på hvilken bydel du snakker om jeg.. for det synes jeg høres veldig rart ut!

Dessuten, hvor du står på ventelisten har ingen betydning, så sant du da ikke har en prioritet. Når det åpner seg en ledig plass, foretas det en TREKNING mellom de som er aktuelle for plassen, dvs. at det er like godt du (som har ventet i 1 år) som nabo-ungen (som har ventet 1 uke) som kan få plass!

Men jeg VET det er private barnehager som går utenom det samordenede opptaket og gir plasser til folk som smisker....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...