Gå til innhold

Til kona til kona

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på en ting ang fødsel og størrelse på barnet. Synes det er både skremmende og dårlig av sykehuset at de ikke tok forholdsregler ang størrelsen på gutten deres. Når et barn er så stort så trodde jeg for det første ikke det var vanlig å la den fødende gå mange dager på overtid, og for det andre så synes jeg det er merkelig at de ikke selv kunne forstå på forhånd at det måtte bli keisersnitt når barnet er så stort. Det må vel være noe av poenget med kontroller, ultralyd og estimering av fødselsvekt? Godt at det endte bra for dere begge to!

Fortsetter under...

Jeg er blitt fortalt av min jordmor og leger på KK, at de sliter med å se den riktige størrelsen på babyen, man kan godt legge til/trekke fra 1 kilo på estimert fødselsvekt. Jeg var på overtidskontroll hver dag den siste uken før fødselen, og fikk UL bare et par dager før. Da ble Jone estimert til å være 4000-4500 g!! Dermed så de jo ingen grunn til å sette igang, og han som tok Ul sa at han ville vente til dag 19(!!!) før han satte i gang. Heldigvis var overlegen uenig med han, og satte meg i gang i det øyeblikk hun så meg komme vaggende inn på KK. Hun sa hun ikke hadde sett en så stor mage i hele sin lange karriere. Men enda gikk det jo 1,5 døgn før de satte i gang operasjonen, og Jone hadde vist at han ikke trivdes der nede i nesten ett døgn før de hentet han ut. Da pustet han ikke, og hadde nesten ikke puls, og vi begge hadde svært høy feber. Det gikk bra til slutt, men man kan jo spørre seg om de kanskje ventet litt for lenge....

Hej!

Vi såg programmet på NRK här i Sverige. Tack! Vi känner stor samhörighet med er Konene til konene! Ni verkar ha det så bra!

Ang. Skjönn; vi var med ett tag under "Tore på sporet"-debatten som handlade om donors egenskaper (om donor bör vara läkare eller inte.. gäsp); Skjönn- varför blir det alltid fel med dig, även i detta, i utgångspunkten, LYCKLIGA sammanhanget!?! Hur funkar livet utanför webben för dig?

Stora kramar från oss med en liten 8-månaders tjej!

Flott og varmt program, mine venner og familie fikk også tips om å se det. Mange av de samme tankene som gikk igjen hos meg da jeg gikk igjennom Stork- prosessen, selv om jeg er heterofil og enslig. Takk for at noen tør!!:-) Og grattis med gutten!!

Programmet var flott!! Dere er to modige damer. Gidder ikke engang kommentere en kommentar.. jo forresten, en liten en: kommentaren var helt unødvendig. Slike kommentarer kan du komme med når du har sett programmet, men ikke kom med den her. Diskuter det heller med de som hadde kommentert det først. Kommentar slutt!!

Dagboken deres er opplysende og fin. Det var mange på jobb som hadde sett den, og jeg hørte bare positive tilbakemeldinger. Tror mange som så den fikk litt mer forståelse for hva vi må gå gjennom, og hvordan det går til når vi prøver å bli gravide.

Vi lo og gråt når vi så programmet og kjente oss godt igjen. Eggløsningstester, lete etter flybilletter, hotell, vente på graviditetstesten. All ventingen gjorde oss sprø. Da det endelig klaffet brukte vi 3 tester for å være sikker. I tillegg leverte vi urinprøve på legekontoret :) Resultatet var likevel verdt å vente på. Selma ligger nå og koser med mammaen sin, mens mamsen sitter ved dataen og formidler bilder rundt til hele slekta.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...