Gå til innhold

hjelp..?? er ikke i fast stilling

Anbefalte innlegg

hei

jeg er ei jente som fikk jobb september og skal ha baby i mai, har skrevet kontrakt, men har bare deltids jobb så jobber mellom 15-30timer i uka (varierer) hva har jeg krav på??

har vært på sosialkontoret og trygdekontoret men får ikke noe hjelp

pga jeg er med barnefaren og har deltidsjobb.

takk for svar=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6986062-hjelp-er-ikke-i-fast-stilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Du trenger ikke være i fast stilling for å få permisjonspenger. Det du må, er å jobbe min. 50 % i 6 mnd, fordelt over de 10 siste mnd (dvs fra juli 06 - mai 07). Jeg er selv i samme situasjon, jobber som tilkallingsvikar ved en skole, og har ingenting fast. Jeg har snakket med skoleinsperktøren, og hun skal prøve å hjelpe meg så godt hun kan, en skoleuke er nemlig på 26 undervisningstimer, så jeg trenger i snitt min, 13 t per uke.

Om du trenger sykemelding etterhvert, må arb giver kunne dokumentere hvor mye du skulle ha vært på jobb/hvor mye du har tapt, men er jo ikke sikkert arb giver verken kan eller vil skrive det, så gjør som jeg - ta tran og hold deg frisk! Jeg venter i april, og målet mitt er å være frisk til mars....Men snakk med arb giver etterhvert, kanskje det hjelper?? Lykke til!

mamsemomsn : er du sikker på dette med 50 % ??

har akkurat spurt i dette forumet om man trengte å jobbe 50 % for å få fødselspermisjon med fødselspenger, og fikk til svar at nei det trengte jeg ikke? nå ble jeg bekymret..

Det er i allefall det jeg har fått beskjed om, på Trygdekontoret. Hvis ikke mister far sin permisjonstid...Visste selv ikke om dette tidligere, så kom som et lite sjokk for meg. Så sjekk det gjerne mer nøye ut, men er nokså sikker. Jeg trodde nemlig at det bare ble regnet ut i fra de månedene jeg tjente best i 6 mnd av 10 mnd, men man må visst jobbe min 50 %. Men jeg vet ikke hva dere har tenkt, skal far være hjemme, er det visst nok han som min. må ha jobbet 50 %, og ikke du. Jeg står hvertfall på nå med å samle timer, jobber som lærervikar. Termin i april. Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...