Gå til innhold

Endometriose og menssmerter - blir gal! Noen som kan gi meg råd?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen av dere andre her inne har et godt råd mot ekstreme menssmerter. Mine smerter kommer av endometriose og det er også derfor jeg og mannen min er igang med ivf/icsi.

Etter en mislykket befruktning, fikk jeg mensen i går. Har kjempevondt (som vanlig) og i tillegg kaster jeg opp av smertene.

Jeg har i mange år brukt Ibux i kombinasjon med Paralgin Forte. Noen ganger virker det, men mange ganger har jeg havnet på legevakten og fått Petidin-sprøyte der. Synes det er vanskelig, selv etter så mange år, å vite om jeg tar riktig dose medisiner. Tar jeg for sjeldent, får jeg "topper" og "raptuser" av invalidiserende smerter som kan vare i timesvis. Da ligger jeg på badegulvet og gråter, hyler og kaster opp. Tar jeg 400mg Ibux og en til to tablett(er) Paralgin Forte hver tredje time, er jeg redd for at det skal være for mye for nyrene mine. Står altså i strekk i fht hvor mye/lite jeg må/bør ha for å døyve krampene.

Det er nesten så jeg gir opp nå. Er så mektig lei av smertene. Heldigvis har jeg dem kun to-tre dager i måneden. Vet at mange andre med endometriose har smerter hver dag. Men likevel klarer jeg ikke annet enn å synes litt synd på meg :(

Noen gode råd fra andre endo-jenter?

Fortsetter under...

Huff dette høres ikke godt ut!!

Jeg har endo selv, men ikke så voldsomme smerter som deg...

Jeg har kun smerter første dag av mens, og 3 stk pinex hjelper for meg.

Men jeg må ta de med det samme jeg kjenner det begynner å murre, ellers virker de ikke. Og jeg må ta nye når smertene begynner å komme tiobake.

Har du vært inne på www.endometriose.no?

Der er det eget forum, og mange flere som kan hjelpe deg.

Mange der inne som plages mye av endo, og de har sikkert bedre råd enn det jeg har.

Det tragi-komiske er jo at en graviditet er det beste mot endo,

så vi får håpe at vi klarer det snart, begge to:-)

God bedring!!!

Ja er det ikke tragi-komisk! (Vi skal igang igjen med ICSI etter jul). Skal gå inn på endo-sidene. Visste ikke om dem!

Hvordan går det med deg og behandligen? Husker ikke alle her inne, men husker nic-et ditt og mener at du har vært igjennom ett forsøk (?).

Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...