Gå til innhold

Å herre.....!! :o

Gjest

Anbefalte innlegg

innså akkurat nå at jeg kan være gravid...

Sitter å ser på min kjæreste som sitter å ser på tv og aner fred og ingen fare, når jeg inni meg kanskje kan ha en stoor nyhet.

Jeg er bare 18 år og han er bare 21 år. Tjener tilsammen 16 tusen i måneden, leier leilighet hos min mor som er sint hele tiden. hehe.

Hva skal jeg gjøre? Han har sagt at det er for tidlig å få barn nå, og jeg er meeget enig, men hva hvis jeg er gravid da?

Jeg har bestilt grav.tester fra internett, men får de ikke før om 4 dager.

Hva hadde dere gjort? Jeg er mest redd for at min mor og søster kommer til å utstøtte meg.

Fortsetter under...

hvis du er gravid, så tar du nyheten når den kommer, og så takler du det.

er rart med det, men en greier det meste.

mor og søster kommer ikke til å utstøte deg. moren din vet hvordan det er å få barn. kanskje ¨blir hun først skuffet, eller til og med sint,

men i det lange løp vil hun nok glede seg til å bli bestemor, og bli veldig glad i den lille.

Dersom du bestemmer deg for å beholde da.

16000 i mnd er helt greit å greie seg på det, dere klarer det nok!

Moren din godtar jo at du er samboer. da må hun jo godta det om det blir barnebarn av det og. Sånt skjer når man er i et forhold, lissom..

Men hvorfor tror du du er gravid? lenge siden du skulle hatt mensen?

Ja jeg kommer nok til å beholde det uansett! Og min mor hadde blitt forbanna(jeg er redd henne når hun blir sint, hehe)

Jeg har en del symptomer på det, og det at ikke mensen har kommet. En uke siden jeg skulle ha det, brystene mine er skikkelig ømme, og har vondt i korsryggen og omegn. Men det kan jo være at jeg tenker på det så mye at det skjer.

Noe som jeg også lurer på er, ca 10 dager etter eggløsning, da jeg var på do, kom det noe lillabrunt utflod på papiret. "jaja da får jeg mensen" tok på meg bind og dro på skolen. Men det kom ingenting senere,og ingenting hittil så jeg tenkte at kanskje dette var noe man kalte festeblødning eller noe sånt...?

Men er jo ikke helt sikker da.. Kan jo være noe annet. Betennelse i underlivet eller noe sånt.

Forresten, her er en link til mitt innlegg om mora mi:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/6660412

Vil vise deg den fordi jeg fikk så utrolig mange gode svar av folk inne her om hvordan jeg skal forholde meg til mamma, uansett situasjon. I mitt tilfelle var det min utdanning. Men det passer også til når vi skal fortelle moren vår om graviditeten.

Annonse

vet dere, mødre kan være et slit noen ganger..

men de er det som regel bare fordi de ønsker oss alt det beste, og så vet de rett og slett ikke hvordan de skal reagere på at lillejenta blir stor og har sex og tar egne avgjørelser..

sånne avgjørelser som de gjerne skal verne oss for noen år til.

Moren min overrasket meg med å være utelukkende positiv hun, når jeg fortalte om graviditeten. Men jeg og kjæresten gjorde det over telefonen da. Både fordi vi bor langt unna, og fordi det var "tryggere" for meg. Men både mamma og pappa ble kjempeglade og kjempet om telefonen! og jeg som hadde gruet meg så fælt!

Cille, går du på p-piller eller noe sånn?

Når mensen uteblir er jo det som regel det sikreste tegnet. Men den kan også bli utsatt når du stresser, feks.

Da jeg var 16-17 var mensen en gang 3 uker forsinket!! gjett om jeg var dritstressa! Og jeg tror kanskje mensen uteble enda lenger fordi jeg stressa så fælt.

Er du først gravid er det ingenting du kan gjøre med det.

Du kan ta abort, lissom, men du kan ikke ta bort det faktum at du var gravid. Foreslår at dersom du tar en positiv test snakker du med samboer og amathea om det, gjerne også fastlegen din. Amathea er veldig flinke, om du ringer dem får du også gratis test av dem.

de hjelper deg ang hva slags støtte du har rett på osv.

Så kan du heller fortelle moren din når du er over abortgrensa, om du klarer å holde det hemmelig så lenge. Og har du orden på hva du gjør med økonomi og den slags når du forteller henne det, kan du vise henne at du er moden for oppgaven!

For det er jo det du trenger å bevise for deg selv og din mor nå. At du har tatt et valg, og at du står for det valget, og at du skal klare det.

Jeg går på p-pille ja, men er dessverre veeldig rotete, kan gå et døgn utn før jeg glemmer det enda jeg har gått på det i 5 år. hehe. Eller jeg gikk på p-sprøyte for 1,5 år siden men syklusen min har stabilisert seg for godt nå:)

Men jeg er klar over at å bare være en uke over forventet mens er lite sikkert, så jeg hopper ikke i noe tak riktig enda.

Det begynner å kjennes ut som om jeg skal ha mensen,men samtidig er det en slags dunking inni magen der nede som kommer av og til og som dunker på beggesidene, der hvor eggstokkene er sånn ca.

Er jo mye som tyder på at jeg kan være det, men vi får se om en uke.

hehe

Begge mine foreldre ble helt fra seg når de fikk vite at jeg var gravid. Mest pga min x-kjæreste som er voldelig, og truende ovenfor meg (han er ute av livet mitt nå). Både mamma og pappa sa og gjorde mange dumme og stygge ting mot meg i noen uker, men nå har det gått over. mamma har til og med begynt å glede seg til å bli bestemor. Jeg er 23 år, så jeg er jo ikke noe barn eller noe. Men det er sikkert ikke noe lett for foreldrene heller. Bare husk at det til syvende og sist er vi jenter som bestemmer over vår egen kropp.

Annonse

dersom du går på p-piller skal du jo ikke ha eggløsing, men noen er mer fruktbare enn andre, og hvis du har rotet med pillene kan det jo skje. MEN det kan også være da at du har hatt eggløsning, og mensen kommer aldri før 14 dager etter EL...

noen ganger, så kan det også hende at man ikke får mensen, når en går på pilla, men det er veldig sjelden da..

du skal ikke ringe amathea da, så kan du kanskje få testet litt tidligere? evnt kjøpe en test på apoteket, om du ikke har fått billigtestene tilsendt enda..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...