Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Av seg selv? Ca når? Eller må man avvenne dem og hjelpe dem til å finne søvnen selv? Håper jeg kan ta det spørsmålet her... Noen som vet?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 hva mener du egentlig? jeg har en som omtrent aldri sovner med puppen.. med dersom din gjør det må du vel kanskje bare prøve deg fram med andre sovemetoder?
april 06;) + mai 09* Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 min slutta å sovne ved puppen, skjedde vel gradvis, avhengig av hvor trøtt han er. Nå skjer det bare om han er veldig trøtt og det er mørkt.
mamma og my Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Kan bare svare ut fra mine erfaringer, men... For jenta mi har det gått gradvis etter at hun ble et par mnd. I begynnelsen er det ofte slik at babyen sovner fordi den blir mett og trøtt, men fra ca tre mnd alder er det et poeng å prøve å la babyen finne søvnen på egenhånd. Da begynner mange babyer også å bli veldig nyskjerrig på omverden, så det regulerer seg selv også. Vanskelig å gjennomføre alltid, men noen ganger iløpet av dagen er en fin start. Vi fikk det ikke helt til før hun tok smokken og klarte å roe seg med den. det er verd å prøve å få til dette, for ellers kan det bli veldig slitsomt!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Min sovner ofte ved puppen enda (22 mnd), for det er desidert den letteste måten å få henne til å sovne på. Det er ikke noe stort problem å legge henne uten at hun har puppen heller... Men det tok litt tid før det kunne skje. Babyer er også her utrolig forkjellige, og man finner sin måte. Trives dere med sånn dere har det nå, så er det ingen grunn til å forandre på det bare i tilfelle det kanskje muligens skulle bli behov for det senere. Da kan man ta det som kommer da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå