Mamma`N Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 har lavt stoffskifte og er nå i uke 18+2 har hatt senne syksommen i flere år. legen har sagt jeg skal øke dosen med medisiner. bruker Armour fra utlandet...120 mikrogram om dagen. noen som vet når dere måtte øke dosen?ekstra slitne og trøtte i denne perioden??
Elinemor1 Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Jeg har også lavt stoffskifte, men har ikkje fått beskjed om å gjøre noe med medisin. Jeg bruker Levaxin 100 mg om dagen...Har ikke merket noen endring i trøtthet eller vært mer sliten..Men det skal jeg jammen høre me legen om :-)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Jeg har lavt stoffskifte, og bruker også Armour. Legen mente utifra blodprøvene at jeg ikke har behøvd å øke dosen ennå, men tror selv jeg skulle ha økt den litt allerede. Har vært helt ekstremt sliten i 1. trimester, har til tider knapt hatt krefter til å sitte oppreist. Nå er jeg i min 14. uke, og formen begynner heldigvis å bli litt bedre. Men jeg er nervøs for at legen min ikke kan nok, og at noe skal gå galt! Har jo lest om andre som har fått ekstra UL, og ekstra oppfølging hos endokrinolog, og gynekolog, pga lavt stoffskifte, men jeg får ingenting ekstra annet enn at jeg skal ta blodprøve én gang i mnd. I en artikkel i Tidsskrift for Den norske lægeforeningen står det: "Under graviditet øker østrogenproduksjonen kraftig, spesielt i første trimester, og derfor øker også TBG-konsentrasjonen sterkt. Det er en av årsakene til at tyroksindosen må økes med omtrent 50 % hos gravide som behandles med tyroksin, og doseøkningen bør skje i første trimester." http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=520952
Mallami fikk gutt 21.feb. Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Hei! Jeg har også lavt stoffskifte og bruker 150 mikrogram Levaxin om dagen. Er i min 24 uke nå og har vært ekstremt trøtt hittil, men så lenge blodprøvene er bra på TSH og T4 skal man jo ikke øke dosen. Jordmor fortalte at det var ekstremt sjelden fosteret var i faresonen, og hvis det kunne skje noe galt så var det i første trimester. Men hvis jeg var urolig så skulle jeg få både ekstra UL og vektestimering for å se at alt var bra framover også :-) Mener vel å si at så lenge man er medisinert og blodprøvene er bra, bør man stole på legen sin. Og det er ikke alle som må øke dosen med medisiner, men det er viktig at det blir tatt jevnlige blodprøver for å følge med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå