Gå til innhold

Gravid i utlandet men føde hjemme

Kaktus 14.06. - 11 dager

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i USA og skal på min første kontroll i dag! Veldig spent. Det jeg imidlertid lurer på er om noen har erfaring med å søke fødeplass fra utlandet? Jeg har jo ikke det norske helsekortet som de ønsker når man evt. skal søke selv.

Flere gravide i utlandet her? Jeg er i uke 9.

Fortsetter under...

Kan ikke hjelpe deg der...sorry.

Men snakk med legen din, de vet alt sånt! Jeg bor i USA, og har planer om å føde her!

Jeg er 22 uker på vei nå, og er kjempefornøyd med oppfølgingen her. Har et barn fra før (født i norge), så da blir det jo litt artig med en amerikansk statsborger da ;) Ja åsså har jo bestemoren store planer om at dette skal bli den framtidige presidenten i USA ;) Man må visstnok være født i USA for å kunne stille til presidentvalg ;)

Hvor i USA bor du? Nicket mitt sier vel sitt tenker jeg.

Åååå skal forresten til NY neste helg!!! (bare måtte si det, jeg gleder meg sånn)!

Men uansett, jeg håper du finner ut av det der. Det beste er nok å ta en telefon til norge (prøv sykehuset der du vil føde), det er utrolig hvor hjelpsom enkelte kan være ;)

Hei!

Holder til i Arizona fram til midten av februar. Har bare vært hos legen en gang her og da svarte jeg på mange spørsmål på ulike skjemaer og muntlig. Neste gang skal de undersøke meg nærmere. Veldig spent på det. Fikk du høre hjertelyden tidlig hos din lege? Gleder meg sånn til den galloperende lyden.

Har også en jente fra før som er født i Nirge og som nå går i barnehage her. Det går kjempefint.

Jeg får vel stå opp grytidlig i morgen og ringe legen min :-)

Hei, jeg bor i Tyskland og kommer til aa foede her, rett og slett fordi oppfoelging - baade medisinsk og personlig - og servicen paa sykehusene er mye, mye bedre enn i Norge. Det er ogsaa oppfoelgingen foer foedsel - i Tyskland er kontroll med UL hver fjerde uke gjennom hele svangerskapet det normale. Finner det sjokkerende at mange i norge ikke er paa UL foer de er nesten halvveis....

Annonse

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og er SAAAA imponert over oppfoelging her i USA. Var til min foerste kontroll i dag. Jeg hadde en spontanabort for noen maaneder siden, og derfor oppmuntret legen meg til aa komme inn med en gang denne gangen. Jeg er bare 4 1/2 uker paa vei, saa vi maa vente et par uker med den foerste ultralyden (ca 6-7 uke), men de kommer til aa ta blodproever flere ganger i uken i de neste ukene slik at vi ser at ungen utvikler seg normalt. Legen tok seg kjempegod tid og sa at jeg bare maatte ringe dem dersom det var noe jeg lurte paa. Og flere ultralyder blir det etter hvert.

Jeg er student, og vi regner med aa komme tilbake i Norge i mai og foede barnet der. Er ogsaa ferdig med studiene i mai. Men paa en maate skulle jeg oenske jeg kunne foede her... Saa jeg skjoenner godet at du blir i Tyskland.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...