Katta&Eira Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Lille Plom er så forkjølet! Blitt smittet av storehalvsøster som har med så mange gøye bakterier hjem fra barnehagen. Snørret renner, og hun våkner midt på natten. Stakkar lille venn, hun skjønner jo ikke hvorfor mamma vil tørke snørr. Bare synes det er skikkelig kjipt med den der teite kluten oppi nesen hele tiden! Kanskje det hadde vært en idè med full desinfisering av alle barn når de kommer til barnehagen og rett før de skal gå igjen? Anyway... Noen tips til hva som kan lindre snørrplager og tett nese hos så små?
glad_jenta Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 sprut litt morsmelk oppi nesa eller kjøp saltvann spray:) det går over.bare bra å bli litt forkjølet,bli sikkert bedre immunforsvar av det:)
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Støtter meg til det glad_jenta sier. Også kan du prøve å heve hodebunnen på senga litt sånn at hun får litt lettere for å puste selv om nesa er tett. Husk masse drikke!
Libido- Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Legg bøker under de to øverste bena på senga, slik at den blir hevet. Fungerer ikke saltvann eller morsmelk, finnes det nesedråper til baby. De heter rhinox, fås på apoteket.
Katta&Eira Skrevet 7. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2006 Har gjort som dere anbefaler. På dagtid lar jeg henne sove i sportsvognen, så ligger hun med hodet litt hevet. Inatt holdt jeg en sånn liten boks med tigerbalsam under nesen hennes av og til. Det klarner veldig opp, og jeg tror ikke det er farlig så lenge hun ikke får det på huden. Har også smurt aloe vera-gelè under nesen hennes, det klarner også litt opp, og det hjelper mot forkjølelsessår. Hun har ikke fått det ennå, men innimellom ser jeg at hun blir litt rød av all tørkingen min. Men jeg må jo tørke...! Har kjøpt mykeste snytepapir til snuppa. Vet at forkjølelese er bra for oppdatering av immunforsvaret, men jeg håper det er over snart. Stakkars alle de med kronisk syke barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå