lillegull80 Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Jeg var på UL i dag hos legen min og hun målte babyen min til å veie 833g. Er ikke det kjempestort for å være 24 + 1 på vei? Hun målt babyens hode og da at jeg var uke 26 +3 men jeg fikk jo UL på sykehuset til å være at jeg nå er 24 + 1. Jeg vet også når EL var for jeg tok tester. Har jeg bare en KJEMPEbaby i magen?? Hjelp, blir litt bekymret. Hvor store er/var deres babyer i uke 24/25?
2_TETTE Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Det spørs jo hva du mener en kjempebaby er. Min gutt veide 4,9 kilo og var jo rimelig stor. men han var større en din, så da hadde jeg ikke vært såå bekymra:) Blir sikkert passe stor:)
Kakeåndsen Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Husk at disse "vektanslagene" er ganske unøyaktige. Enkelte har fått beskjed at babyen er kjempestor, og fått en baby på under 3 kg på termin. Min jm kjente på magen min en ukes tid før jeg fødte. Og anslo at hvis jeg gikk til termin ville babyen veie ca 4 kg. Hun veide 4030 gram.
lillegull80 Skrevet 6. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2006 Ja, dere har vel rett... FIkk en stor pike for 3 år siden og hun var 4,4 kg så jeg syntes hun var stor, hadde håpet på en mindre denne gangen... var sååå ufattelig vondt syntes jeg. Innbiller meg at det er mindre smertefullt å føde mindre babiser... men hva vet jeg, jeg har jo bare født en gang før..
Gjest Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Det kan forandre seg underveis og da. Vår har vært hele 6% under. Men var plutselig i uke 27 over ett kilo og 4 % over. Så det forandrer seg visst. Nøyaktig vet vi jo bare når de kommer :-D
Jente19*31.01.07* Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 i ei bok jeg har fått fra jordmor står det at i uke 24 veier fosteret ca. 650g, men det kan selvfølgelig variere da.. men jeg lurer på hvordan man finner ut hvor stor babyen er inne i magen.. har lurt på det? er llitt spent på om min er stor siden jeg ikke klarer å holde meg unna brus og godterier..
lillegull80 Skrevet 6. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2006 Det kan du finne ut på UL hos legen. Han/hun tar mål av hodet på babyen og magen til babyen og kommer deretter frem til babyens vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå