Gå til innhold

Til dere som har sjekket modning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag og hun sjekket åpning. Den var på nesten 2cm, men tappen var ikke helt utflatet enda. Sa at dette var vanlig for 2.gangs fødende og trengte ikke bety at jeg var veldig moden. Forrige svangerskap gikk jeg med 4 cm rier som utviklet seg til 7cm i løpet av en uke uten at jeg fikk rier. Jordmor hadde da strippet meg, men jeg kjente ingenting. (Kun litt murringer) Jordmor sa derfor at jeg antakelig ikke kommer til å føde med det første, siden det kun var 2cm nå og jeg ikke kjente noe. (Er 38 uker på vei). Men etter denne timen har jeg hatt veldig vonde kynnere og veldige stikkninger der nede. Har ikke tatt tiden mellom, men de varer i ca 10 sek. Kommer minst to ganger i timen. Faktisk slik at jeg begynner å lure på om det er begynnende rier. (Ikke kraftige rier altså). Kan dette skyldes sjekken i dag, og vil derfor gå over snart eller kan det virke som om det er noe som er i gang tross alt?

Hvordan kjentes det ut for dere andre som er blitt sjekket? Tror ikke hun prøvdeå røske eller noe, men har jo "rotet" litt alikevel. Fikk dere mye vonde kynnere etterpå, men ingen fødsel? Slitsomt dette her. Håper at det enten gir seg helt eller utvikler seg til skikkelige rier................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...