Gå til innhold

Enda litt om søvn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 14 mnd. Mannen min har begynt å bære jenta vår om natten hvis hun våkner og ikke sovner med det samme. Og for å få henne til å sovne igjen gir han henne melk. Jeg mener det skal være null sørvis om natten, men han mener hun kanskje har vondt, er redd el. Men hun våkner nøyaktig til samme tid hver natt, så jeg mener det er fordi hun har en lett søvnperiode. Jeg klarer ikke gå rundt å bære henne, hun er ti kg. Og vi har planer om å bli gravid igjen, men jeg kvir meg fordi han legger opp til en skikkelig dårlig vane som jeg ikke har sjangs om å klare å følge opp. Jeg mener jenta vår må prøve å finne roen og søvnen i senga si og ikke bli bært eller få melk. Men jeg føler meg som den onde og at han er den snille. Han mener det kommer til å gå over av seg selv, at hun kommer til å sove natten igjennom igjen som hun som oftest gjør. Jeg er redd det allerede er for sent..

Hva synes dere man bør gjøre?? Hun skriker heller ikke om natten, bare akkurat når hun våkner. Etter det er det bare litt suttring hver gang man prøver å legge ho ned igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder med deg i dette jeg. Virker som om hun gjør seg avhengig av å få melk/bli bysset i søvn når hun våkner, og det er jo ikke akkurat praktisk (for ikke å snakke om hva melken gjør med tennene). Er det ikke bedre å unngå å ta henne opp i det hele tatt, og heller bare gå inn og trøste henne med smokk e.l. når hun våkner?

Skrevet

Enig med deg at den melka bør dere droppe. Men når hun våkner, er det sutring eller hylskriking? dattera mi på 13mnd våkner innimellom på nettene å hylskriker, å jeg tar henne opp å trøster henne i noen minutter å legger henne ned igjen å da sovner hun med engang.

Tror kanskje hun har mareritt å greier ikke la henne hylgrine. Men hun får ikke melk å jeg bysser henne ikke i søvn da, bare koser med henne til hun har roa seg.

Som hun over sa, prøv å bare gi smokk. Å så kan du jo gå inn å stryke henne bare så hun vet at mamma\pappa er i nærheten, så kanskje hun sovner med en gang?

Det hender dattera mi småsutrer på natta men da venter jeg til hun begynner å hylgrine før jeg går inn, for som regel sutrer hun et par min å så sovner hun igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...