mensana Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 - det presterte en av de unge assistentene på Sfo å si i dag da jeg hentet sønnene mine.... Jeg som har liten mage og alt.. symfysemål på 32 forrige uke som var uke 37.. - men magen min står rett ut da. - som en ball! Ser rett og slett ut som jeg har svelget en vannmelon eller en fotball! Trill rund. - så skjønner jo kanskje på en måte reaksjonen.. Var liksom bruken av ordet "fødeklar" jeg reagerte på. Jeg vet jo ikke selv om /når jeg er fødeklar! Går her med babyen feil vei, vet ikke hvordan jeg skal føde eller noe.. og så sier hun der 20-åringen at jeg er fødeklar.. Herregud. - og dessuten: om jeg hadde skjønt det der med ordet "fødeklar", så har jeg da vitterlig bare 22 dager til termin. Er det ikke lov å se "fødeklar" ut da, kanskje??? Snøft.
*Lucia* Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 :-) Er det ikke sånn at når du har 20 eller 21 dager igjen til termin så kan du kalle deg fødeklar da??? ;-) Hun visste nok bare ikke hvordan hun skulle ordlegge seg! Og kanskje litt ekstra ille for deg som kanskje ikke er FØDEklar psykisk enda! :-)
mensana Skrevet 6. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2006 Stakkars jente. Var like før jeg klabbet henne, men nøyde meg med å sende henne mitt onde øye. - hun bare lo nervøst, stakkar..
Hanne og jentungen Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Uff da, det var sikkert ment som et kompliment. Et merkelig kompliment, dog et kompliment:)
hønepøne;-) Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Trøst deg med at jeg hører dette daglig, og jeg har 38 dager igjen. Jeg er 1.68 høy, men har en relativt kort overkropp, slik at magen står rett ut. er ikke så stor av meg ellers eller, så magen virker kanskje litt voldsom. Har for øvrig det samme problemet som deg. Han ligger i sete/tverrleie, har ligget slik i en mnd. Virker ikke som at han har tenkt å rikke på seg, trollet!
mensana Skrevet 6. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2006 Hvis folk vil gi meg kompliment må de gjøre det sånn at jeg forstår det. Si klart og tydelig: "Guuuuud, så flott/nydelig mage du har! Hva? Har du termin om bare 22 dager?? Det hadde jeg aaaaaldri tippet med den søte/lille/fine/vakre/nydelige (her kan de altså velge adjektiv selv) magen din!" Fødeklar, my ass. Snøft. Det er det samme som å si at jeg ser ut som en hvalross. (hvilket godt kan hende, men slikt sier man jo ikke!)
mensana Skrevet 6. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2006 Jeg vet at dette høres temmelig snålt og egoistisk ut, men jeg blir så lettet inni meg hver gang jeg hører om noen andre som har babyer som ligger feil vei......
Snupidupi Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Hm... æ e akkurat 34 uka i dag og mitt symfysemål e også 32 cm... så du har nok ikke så stor mage da.... ikke det følt mæ litt svær i dag... førr æ hadd ondt i bækkenet og va stiv å støl i kroppen... som ei nitti år gammel kjærring... men når formen e fin føl æ mæ ikke stor i det heile tatt!!!
2011ee Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Det var sikkert ment som et kompliment:) Har hørt det noen ganger jeg også, synes det bare er hyggelig jeg da -da kanskje den lille kommer snart tenker jeg da. Er blitt litt hoven i ansiktet, nesen har forandret seg, og noen andre små tegn som kan se ut som om jeg virkelig er fødeklar. Og magen da, som står rett ut som en ball!
Gjest Skrevet 6. november 2006 #11 Skrevet 6. november 2006 Blitt kalt fødeklar i 4-5 uker allerede. Senest i går... Og hakeslepp fikk hun når jeg smilende svarte "Åneida. Enda 7 uker til termin............" Gi meg styrke til å komme gjennom de ukene nå altså.....
Hanne og jentungen Skrevet 6. november 2006 #12 Skrevet 6. november 2006 Jeg er sikkert blitt litt herda. Hver gang jeg sier at jeg har over en måned igjen får jeg kommentarer som: 'det ser ikke slik ut', 'er du sikker på det', 'kanskje det er to da, hehe' og så videre.
mensana Skrevet 6. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2006 - hvilket er helt talentløst å si!!!! Helt evneveik humor på de som kommer med disse kommentarene..
Hanne og jentungen Skrevet 6. november 2006 #14 Skrevet 6. november 2006 Jaja, tullete. Derav herdingen. Jeg har bestemt meg for ikke å bli nedstemt av disse toskete ikke-gravide, ikke-flodhest-utseende menneskene og deres tullete kommentarer. Har venninner som ikke er gravide og aldri har vært det som mener at selvsagt kommer jeg til å skriiiiike etter epidural når fødselen setter i gang. Bare vent å se liksom. Jeg er drittlei kommentarer. Lærerne på lærerværelset tar på magen min hele tiden. Skulle tro den var felleseie, men det er den IKKE. MEN; jeg skal holde humøret oppe og drite i disse menneskene:))
mensana Skrevet 7. november 2006 Forfatter #15 Skrevet 7. november 2006 Er nok en fornuftig innstilling du har, Hanne.. Jeg skvetter like mye hver gang noen tar på magen min.. En butikkdame tok på meg forrige dagen, og jeg ble så paff at jeg ikke visste hvordan jeg skulle reagere.. Jeg har aldri tatt fremmede gravide på magen. Aldri.
Katrine86 Skrevet 7. november 2006 #16 Skrevet 7. november 2006 DET har folk sagt til meg siden august!!!!!!!!! hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå