Gå til innhold

Ang måltider,puppenekt og nok mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er ikke så veldig glad i puppen lenger. Han er snart 7 mnd og 74 cm og 9.7 kg. Følger sin egen kurve fint.

Han spiser godt i 4 tida og 7 tida om morgenen av morsmelk, også får han grøt når vi står opp. Spiser alt fra noen skjeer til halv porsjon (noen ganger hel). Pupp i 13 - 14 tida, kanskje litt middagsmat, pupp i 18 tida og grøt (halv til hel porsjon) Pupp igjen ca kl 20.

Må legge til at det er stort sett kun om morgenen at han etterspør brystmelk, de andre gangene gir jeg stort sett i det han våkner fortumlet opp eller har sovnet akkurat. Han vrir seg ellers bare unna.

Det jeg tenker litt på er om han får nok væske av dette. Er ganske slitsomt å "tvinge" i han mat på denne måten. Må sitte og se på han i det han våkner omtrent for å klare å lure han. Er inne på tanken å heller gi mme/mm på flaske istedenfor å tvinge han. Legen sa jo at han spiste hvis han ble sulten nok da.

Det jeg lurer på med dere erfarne mødre er om dere synes det ser ut som om babyen min får i seg nok mat nå, evt om det kan være nok med tre brystmåltider per dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes dette høres bra ut jeg, uten at jeg er noe sakkyndig på området.

Har han 5 våte bleier per dag? Så lenge han vokser fint og er vel alt vel.

Men du kunne kanske gitt vann eller mm på kopp?

Gutten min er også snart 7 mnd, 9,7 kg og 74 cm forresten, og jeg føler heller ikke han får i seg nok. Han vil absolutt ikke ha mat, så her fullammes det enda. Men føler ikke han vil ha noe særlig pupp heller, spiser mest på natta. Ikke legger han på seg for tiden heller, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Så er nok flere som har det som deg! Kan jeg spørre hvor mye han legger på seg for tiden? Min har lagt på seg 180 gram på en mnd, synes det er lite jeg..

Skrevet

Høres veldig kjent ut dette ja...,og kan bare si at du er ikke alene!

Her er snuppa 6 mnd og er overhodet ikke gla i pupp, ikke gla i flaske(les:nekter flaske), skjønner seg ikke på tutkoppen og vanlig kopp er jo å be om problemer;) , og til slutt...hun får vondt i magen av grøt!

Så nå lurer jeg på om hun noen gang kommer til å bli større enn sine nå 7 kg(6 mnd)...ammer som en gal om natten for da er det jo så gulle godt med pupp, og gøy at mamma ikke får sove ;)

Men,men ...vi trener og trener med den flaska og håper at hun en vakker dag aksepterer den, for da pakker jeg bort puppen for godt...har strevd så ALT for lenge med denne ammingen nå...

Ville bare si at du ikke er alene ;)

Skrevet

Hei og takk for svar.

Han la på seg 420 gram fra 5 til 6 måneder og 300 gram de siste tre ukene. Krympet en cm da hi hi..fra 74 til 73..

Skrevet

hehe, ja de der målingene er vel ikke alltid like korrekte. Han legger jo kjempefint på seg da, så da er vel alt i orden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...