Gå til innhold

Hjelp meg ang. denne menyen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er ikke så veldig glad i puppen lenger. Han er snart 7 mnd og 74 cm og 9.7 kg. Følger sin egen kurve fint.

Han spiser godt i 4 tida og 7 tida om morgenen av morsmelk, også får han grøt når vi står opp. Spiser alt fra noen skjeer til halv porsjon (noen ganger hel). Pupp i 13 - 14 tida, kanskje litt middagsmat, pupp i 18 tida og grøt (halv til hel porsjon) Pupp igjen ca kl 20.

Må legge til at det er stort sett kun om morgenen at han etterspør brystmelk, de andre gangene gir jeg stort sett i det han våkner fortumlet opp eller har sovnet akkurat. Han vrir seg ellers bare unna.

Det jeg tenker litt på er om han får nok væske av dette. Er ganske slitsomt å "tvinge" i han mat på denne måten. Må sitte og se på han i det han våkner omtrent for å klare å lure han. Er inne på tanken å heller gi mme/mm på flaske istedenfor å tvinge han. Legen sa jo at han spiste hvis han ble sulten nok da.

Det jeg lurer på med dere erfarne mødre er om dere synes det ser ut som om babyen min får i seg nok mat nå, evt om det kan være nok med tre brystmåltider per dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, min gutt er akkurat blitt 8 mnd. De to siste mnd så har interessen for pupp blitt mye mindre enn det var tidldigere. Det høres veldig kjent ut det du skriver. Min gutt var stor, 12 kg og 75 cm da han var 7mnd. Han har selv regulert når han vil ha bryst, så det har blitt til at han får masse om morgenen, tar en sup på ettermiddagen og en på kvelden. Jeg bruker av og til å tilby på formiddagen, av og til vil han ha og andre ganger ikke. Prøver å tilby vann regelmessig, men er ikke så veldig interessert, men får i seg litt. Så de styrer dette selv, så jeg tror ikke du skal bekymre deg noe særlig. De sist ukene så får min 4 måltider om dagen, ( grøt kl 9, frukt/grøt kl 12, middag kl 15 og kvelds kl 18... Håper dette var til litt hjelp... lykke til

Skrevet

Takker for svar, er til hjelp bare å høre at andre også har det slik. Jeg har tidligere prøvd å tilby vann på flaske men da ble han enda verre. Veldig glad i vann og veldig glad i flaska, så det ble jeg også anbefalt å holde tilbake....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...