Gå til innhold

November: Hvordan sover barna deres på dagen?

Anbefalte innlegg

Lille gutt her hos oss nekter å sove på dagen selv om han er stupings. Han kan sitte å gni seg i øynene å bare sutre, men han vil ikke sove. Er det flere som har det sånn? eller har dere kanskje noen gode tips til hvordan vi kan få han til å sove litt?

Fortsetter under...

det har vi også prøvd, legger han i vogna å tar teppe foran sånn at han ikke ser noe, men det hjelper ikke da ligger han bare å kikker i taket på kalesja.. men han har alltid vært sånn at han ikke skal sove. Helt siden han var nyfødt. Han kan pine seg i det lengste. det er helt utrolig at han klarer det. Å så er det så frustrerende å gå å høre på masse sutring bare fordi han nekter å sove når han er trøtt. Det virker rett å slett som om han er redd for å gå glipp av noe

hmm.. så rart det er da. men må være utrolig slitsomt å gå hele dagen med en grinete unge. syns det er grusomt da marius blir trøtt i 6 tida på kvelden.. da sutrer han helt til han skal legge seg.. henger ettre meg samme hva jeg gjør.. huff.. ikke mye moro..

Vesla sover i barnehagen på ukedagene og da sover hun minimum 2 timer og sovner med en gang.

Hun er også veldig flink når hun er hjemme, da triller vi en liten tur og så sovner hun med en gang, men da våkner hun som regel etter en times tid.

Hos oss snudde det da hun begynte i barnehagen, før det var hun mye vanskeligere å få til å sove på dagtid.

Annonse

Snuppa sover ca 1 time på dagen.. Desverre så sover hun på fanget.. vant til å sovne ved puppen. Jeg begynte å jobbe i går og pappan hadde klart å få henne til å sove - men også på fanget. Hun er veldig vàr.. Legger vi henne i vogna våkner hun med et hyl.. Noen ganger går det greit da..

Håper at pappan klarer å få til en god soverutine før hun skal i barnehagen..

har prøvd å få henne til å sovne i vogna.. trillet tur.. selv om hun er stuptrøtt nekter hun å ligge.. snur seg bare rundt og står på kne.. reiser seg opp inne i vogna.. så det ga jeg opp. Jeg ble bare frustrert av det...

Oliver er kjempeflink til å sove på dagtid, det må jeg si. Men han hadde en ukes tid for en stund siden hvor han nektet å sovne i sengen sin, måtte la han sovne på fanget, men det gikk over ganske fort takket være pappaen hans!

Nå sovner han greit både inne og ute, men sover lengre i vogna enn i senga. Sover 2-3 timer som regel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...