Gå til innhold

SKYT MEG!!! JEG ER LEI!!

Anbefalte innlegg

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

At det skulle bli så tungt på slutten hadde jeg ALDRI trodd.

Jeg spyr omtrent på folk som spør åssen det går.. jeg har lyst til å legge med ned å grine.

Jeg sover ikke sammenhengende 1 time om natta.

Jeg har bekkenløsning, halsbrann, tissesyken og er like stor som en som går med tvillinger!! Fytti!!!

Jeg har ødem på 3 og har gått opp 24 kg!!!

klarer ikke se enden på den dritten her jeg...19 dager til termin og blir takke faen meg satt igang rundt termin om han ikke har kommet...

ÅÅÅÅÅå- måtte bare få det ut!!

Flere som er så lei av de spyr blod???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe..Forstår frustrasjonen din. Har ikke en gunner her, men du skal få en klem i stede :o)

Skrevet

en stooor klem fra meg også. forstår godt at du er lei. jeg har egentlig ikke så mange plager. tror rett og slett det er hormonene som gjør meg i sååå dårlig humør om dagen. termin i morgen så jehåper, men ingen tegn til vann slimpropp eller rier. slå den a.

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

takk skal dere ha :)

hormonene hjelper ikke på humøret her i gården heller nei..

rart jeg i det hele tatt klarer å skrive her inne med knakkpølse-fingrene mine..

Noen dager bare topper det seg.. lite søvn, fett hår og dårlig selvbilde.. det tar knekken på hvem som helst tror jeg...

Skrevet

Nei men lille venn da!!!! Ikke godt å være så lei nei! Huff. Vet ikke hva jeg skal foreslå for at dagene skal gå fortere jeg. For ikke å snakke om nettene. Men prøv i allefall å sove på dagene. Det er så pyton når man ikke får sove på natta. Kanskje det kan hjelpe å ta dyna på sofan å se en film eller noe? Repriser på dårlige serier, som gjør at du sovner lettere? Nei jeg vet ikke...

Skrevet

Det her var som om jeg skulle skrevet det selv!! Skjønner deg utrolig godt. Vi får være drittlei sammen og håpe tiden går fort! Uansett ikke lenge igjen. Jeg har 10 dager.. Blæh!

Skrevet

Hehe, jeg må nesten le. Jeg melder meg på denne jeg også. Er utrolig lei, og nærmest fornærmet på de som er så uheldig å kommentere magen min osv. Ja, for svært så uvanlig det er at en dame med tre uker igjen til termin har stor mage, det visste jeg ikke. Er ikke det vanlig da liksom? Snart fødsel = stor mage!

Og slik som sist gang, det var pyton det, da fikk jeg ikke være i fred. Folk ringte meg til alle døgnets tider, og lurte på hvordan det gikk. Om fødselen var igang, tegn på fødsel osv. Da holdt jeg bokstavelig talt på å gå ut av mitt gode skinn til slutt. Spesielt slitsomt var det de ti dagene jeg gikk over.

Jaja, vi får trøste oss med om at det er ikke så lenge til the end, uansett. Og da, da skal jeg jammen leve det gode liv. Føler jeg har gått gravid i 2 år nå (har to tette).

Skrevet

Jeg har termin dagen før deg tror jeg? Den 24. ihvertfall. Jeg har også slitt mer og mer nå i det siste, men har det ikke så ille som deg. Har bekkeløsning og bare snev av halsbrann, tisser en gang om natta, og er tung og klønete. Soving fordeles over hele døgnet, håret ser ikke ut, og vekta nærmer seg 100, så jeg har sluttet å gå på den så ofte.. Blodet kommer ikke opp igjen fra beina, så jeg sitter bestandig med beina på bordet(ikke når jeg spiser hehe) eller oppi sofaen. Hadde jeg hatt laptop så hadde jeg antakeligvis holdt senga og bare gått på do eller for å hente mat.

Jeg blir så lei at jeg gråter av og til, men samtidig er jeg nervøs for fødselen, så jeg ønsker meg mer smerte så det blir en befrielse å få rier! Jeg skal være glad når det er over uansett.

La oss se hvem som får skvist ut ungen først!

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Ja da har du termin dagen før meg.. jeg har den 25.november.

Dagen idag har vært ekstra jævli -og derfor dette syteinnlegget.. men generelt så er alle dager like tunge nå..

Jeg veier langt over 100 kg nå og er oppgitt og sliten og sinnsykt hoven!

Min dypeste medfølse går til overvektige som ikke klarer å gå ned i vekt.. tenk å ha ett sånt liv...

Ting har blitt bedre på natta når jeg fikk tisse-stolen min - sånn som de over 80år bruker.. holder på å pusse opp 2 bad og er bare ferdig med det i 2 etg. Utrolig teit planlagt egentlig.. skjønte jo det når jeg tissa på meg i trappa 4-5 ganger hver natt at det var bare å få ringt hjelpemiddelsentralen. Var ikke høy i hatten når jeg kom på krykker å henta den stolen...

Ja finnes det en GUD så la han drysse fødestøv over oss som snart river av oss håret i fortvilelse..

Skrevet

hei jeg er lei jeg å nå. termin samme dag som deg har jeg å.

men faktisk så har jeg ikke hatt skikkelig halsbrann siden torsdag og begynt å våkne kun en gang om natten, ikke er leggkrampene så ille heller. så noen ting har faktisk lettet. og det er jeg glad for. stor ja det er jeg sf målene har jo ligget over det grønne på skjemaet hele veien her. sliten er jeg hele tiden og trøtt er jeg fortsatt mye til tross for så mye søvne jeg har fått de siste nettene.

men jeg er lei jeg venter å venter og klarer ikke forberede meg på å skulle gå over og da blir de dagene lange om jeg gjør det og dagene er lange her fra før kan jeg si.

lei av at alle tror at det eneste jeg duger å prate med om dagen er denne babyen. som om jærnen min ikke skulle fungere på andre områder.

alle spør de om det samme å.hvor lenge er det igjenn nå? når var terminene? rekker dere å få alt i stand? nå er du jammen stor, syntes du har vært det siden i sommer jeg! klappe kose på magen når de sier dette. og så har de ikke noe mer å prate med meg om da er de liksom ferdig, og når jeg spør om ting eller gud forby snakker om noe som ikke har dirrekte tilknyttning til baby eller graviditet. då blir de fjærne som om jeg snakker om noe jeg ikke har pailing på eller de lurer på hvem som har dyttet denne infoen inn i mitt gravide hode. herre gud. jeg må da kunne diskutere politikk,religion, nyheter, ol. jeg å det har jeg jo altid gjort interessen for det forsvinner jo ikke selv om jeg venter enda et barn. ja klart jeg er opptatt av sv, og babyting , men når samtalene med alle blir så ensrettet så er det ikke så spennende. og dessuten finnes det jo en fremtid, hvor mye av disse andre temane har betydning for et liv med barn.

jeg får skravlet nok om mitt sv med mannen min , og her på bim og nær familie som klarer å snakke litt lenger en noen standarspørsmål.

huff nå klager jeg færlt, det varikke meningen å gå bort fra temaet ditt, men faktisk er dettte noe av det jeg er mest lei av i dette sv.

hjernen har ikke flyttet ned i magen. jeg har ikke spist den opp eller programert den til kunn å fungere i en hviss setting.

faen der nøys jeg og gjett hvem som må ha tørr truse. pokker heller.

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Fælt å si det- men jeg blir litt gla av å lese at det ikke bare er meg..

JEG FØLER MED DERE ANDRE SOM SLITER OGSÅ :(

Ting toppet seg virkelig igår når jeg skulle legge meg..

endte opp med å klikke i sinne pga smertene og slå og hive ting rundt meg. Knuste nattbordslampen min og brast i gråt!!

Vurderer å ringe jordmor allerede idag og si at dette ikke går lengere..

har egentlig time til fredag..

ting blir bare verre og verre for hver dag.. jeg skal jo tross alt være menneske når babyen kommer til verden..

Skrevet

Uff da vennen min, dette hørtes ikke noe bra ut.

Nå syntes jeg virkelig synd på deg. Jeg tenker masse på deg.

Sender deg en stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor

trøsteklem i håp at det snart blir bedre...

*knus* fra meg

Skrevet

Hi, hi, hi.... Jeg ler så jeg rister!! Kjenner meg så godt igjen. Folk tror jo ikke at det finnes noe annet i topplokket vårt enn baby, baby, baby om dagen. Ærlig talt! Jeg VIL bli hørt!!! Det som nesten er mest irriterende, er at alle unnskylder meg hvis jeg blir sint for noe: "La oss bære over med henne.. Hun er jo gravid. Vi får bare jatte med!!" Ærlig talt. Jeg har 5 år på høgskole og Universitet, men nå er jeg plutselig helt luft og har ikke lov til å mene noe om noen ting. Har ikke greie på noen ting. Nei, det skal bli greit å få ut denne babyen og få lov å være seg selv igjen - på alle måter!

Skrevet

Jeg er også lei!!!! Har termin dagen før deg, den 24., og bare håper og ber om at jeg slipper å gå over tiden. Har hatt et ganske plagsomt svangerskap med lavt blodtrykk, halsbrann, bekken- og ryggplager og nå har jeg begynt å bli plaget med hovne, oppsvulmete ankler og hodepine også. I tillegg har jeg nok fått halsbetennelse, for nå greier jeg nesten ikke svelge! Hadde håpet noe skulle skje snart siden hodet er festet og jeg er masse plaget med modningsrier, men den gang ei:-(

Det du sier om sovegreia er nesten det mest irriterende! I natt satt jeg oppe dritlenge igjen, rett og slett bare fordi jeg ikke får sove. Når jeg ligger i senga, ligger jeg bare å vrir meg i irritasjon over å ikke finne en behagelig stilling, og klarer ikke unngå å kjenne alle stedene som verker! Det værste er likevel folk som ikke forstår! Folk som sier at du må nyte resten av tiden og at "den kommer når den kommer". Visst gjør den det, men ha da litt forståelse for at vi rett og slett ikke har noe imot om det skjer med en gang!? Tilogmed samboer later ikke til å forstå at jeg ønsker at ting skal skje!

En venninne lekset opp for meg da jeg hadde akkurat tre uker igjen om at "du må ikke føde enda", "det er altfor tidlig", "det er ikke bra" osv... Jeg ble så skuffet og lei, for det er da ikke noe farlig med å føde 21dager før tiden? Spesielt irritert ble jeg fordi hun fikk tatt sin baby med keisersnitt før det selv, og den ungen var da like stor og frisk som om hun skulle gått til termin!

Huff altså! Bra vi er flere sier jeg! Lykke til alle sammen!

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Takk alle sammen..

jeg blir lagt inn på føden i ettermiddag for avlastning og skal være der i en uke eller to - før de ser an formen min og evnt. setter meg igang!!

Det skal bli godt å få hjelp for alle plagene og vondtene..

Skrevet

Til ettertanke: Det ER en grunn til at babyen skal være i magen i 9 mnd... Det hjelper ingenting å plage vettet av seg med at man vil bli ferdig, hvis baby ikke er klar til å komme så kommer den ikke. Beklager å måtte si det, men dette bestemmer ikke dere. Og spør de som har blitt satt i gang før tiden pga svangerskapsforgitf ol: det er ikke godt for hverken mor eller barn å bli satt igang før kroppen er moden for det...

Til mamman min: jeg vet du er lei, for jeg hører du gråter...jeg hører og kjenner du er sinna. Ikke være lei deg mamman min, nå er det bare noen få dager eller uker igjen så kommer jeg. Jeg vil bare ligge herinne i den deilige magne din LITT til, sånn at jeg blir helt perfekt ( akkurat som juleribba, og hvem liker vel rå ribbe:-)

Før du vet ordet av det så har jeg blitt et år gammel og løper rundt i huset og gjør gale ting. Og du faktisk sier du savner å gå gravid.

Det er en gave å få bære frem et barn, selv om det for mange er ganske tøft. Men for 95% av oss er det akkurat så tøft og slitsomt som man selv gjør det til...:-)

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Du vet HVERTFALL IKKE åssen jeg har det!!!

Skrevet

Nei hormonella, har ikke påstått det heller. Men får jo være grenser på hvor mye man pakker seg selv inn i et svangerskap også da. Jeg har selv vært igjennom 2 fine og 2 grusomme svangerskap som jeg ikke skal gå inn på her. Men aldri om jeg tillot meg å gå ned på ditt nivå, klarte å ta hensyn til baby først og fremst alltid. Syns det er utrolig mange som syter og klager på at de har så magne plager, er grusomt å være gravid og alle skal ha fødsel satt igang og helst med keisersnitt! Adopter neste gang...

Skrevet

Nei men kjære anonym da. Ro ned!!! Det må da være lov å lufte sin frustrasjon!!! Er helt sikker på at leelu tenker på babyen sin sitt beste. Hovedregelen er at hvis mor har det bra, har babyen det bra også!!!

Skrevet

kjære deg anonym du tør tydelig ikke bruke ditt eget nick. det er ingen her som har sakt at det skal settes i gang uten at det er forsvarlig. lelu skal jo legges inn og observeres i 1- 2 uker først og d er det bare noen få dager igjen altså.

ingen her som har sakt at de ikke tenker på babyen først det gjør da vel alle.

mnen det er lov å klage når en ikke har det noe bra og er sliten. de fleste har det slik innimellom. og da er det greit å få luftet litt det hjelper faktisk. og da føles det kansje ikke fult så tungt. man trenger støtte for sine frustrasjoner.

og jeg tror ikke du har hatt så tøffe sv. hvis du kan si slikt. mitt sv har vært ekstremt tøft. jeg holdt faktisk på å dø selv, jeg holdt på å mistebegge, jeg mistet en. og jeg har hatt voldsomme plager i dette sv. fysiske plager, og stor sorg.

men akkurat nå de siste dagene har ting endelig lettet noe for meg. det er godt, men hadde jeg ikke fått lov å klage over hvordan jeg hadde det, så tror jeg ikke jeg hadde klart meg så bra som jeg har gjort.

Skrevet

Å HERREGUD!!!! Tror du vi er idioter eller??? Nå ble jeg provosert! Du kan i hvertfall ha "guts" nok til å signere med noe annet enn "anonym".

Skrevet

Hei Leelu!

Jeg husker deg inne fra bli gravid sidene. Må bare si at jeg får skikkelig vondt av å lese det du skriver nå... Håper det blir lettere for deg å få komme på sykehuset og få "slappet" av litt der og at ting snart begynner å skje =) Høres ikke noe godt ut og gå rundt sånn som du gjør nå ihvertfall.

Lykke til fremover, så får du tenke på at det kommer en nydelig liten baby utav dette smertehel**te tilslutt! =)

Hilsen tidligere Ønsker22

Skrevet

Ps: Jeg er innom og sniktitter fra 2 trim, hører ikke til her egentlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...