Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #1 Del Skrevet 6. november 2006 Hei! Hvordan går det med deg? Jeg har vært i samme situasjon som deg, eller det vil si at jeg hadde sex med to stykker med en ukes mellomrom, og var veldig usikker på hvem som var faren. Førstemann kom og jeg tok en angrepille, andremann kom ikke.Jeg er ikke sammen med noen av dem. Dette har ødelagt noen uker av mitt svangerskap, for jeg har tenkt og tenkt! Til slutt sendte jeg en mail til lommelegen.no der jeg skrev ned alle datoer for samleie, mens'er i hele år og sånn (det ligger nok på lommelegen fremdeles, men det er litt vanskelig å finne det). Iallefall; her er en kort oppsummering av det svaret jeg fikk av denne jordmoren som svarte meg: Et egg bruker ca 7-9 dager på å feste seg og bli befruktet, det vil si at du ikke får en positiv test før etter tidligst 9-11 dager. Hvis mannen ikke kommer inni deg, og heller ikke trekker seg ut i siste sekund (hopper av i svingen), så er det liten sjanse for å bli gravid. Det kan selvfølgelig skje, men det er uhyre sjelden!! Vet du når du hadde mensen før du hadde sex med han på ferie? Det var da ca 2 uker siden eggløsningen din. Det samme ved neste mens; 2 uker fra eggløsning til mens. Du kan ikke bli gravid etter eggløsning, det er også veeeldig sjelden. Kanskje det kan hjelpe deg til å bli litt mer sikker? Når det gjelder ultralyd så blir den nesten alltid forskjøvet, og jeg har ikke tenkt å la meg affisere av den. Jeg kommer til å ta en blodprøve for sikkerhets skyld av barnet og han siste. (Han vet om førstemann, men ikke omvendt) Det er et skikkelig kaos vi utsetter oss for, men samtidig så tror jeg kanskje at tankerekken bare er en straff fordi vi dummer oss litt ut innimellom! Håper du klarer å roe deg ned og nyte svangerskapet ditt. Kjempemasse lykke til! (Jeg skrev dette som et nytt innlegg sånn at du skulle finne det lettere ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6981297-til-du-som-skrev-barnet-kan-bli-blandingsbarn-har-ett-stort-problem/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå