Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Jeg føler meg helt på trynet!!!Synes det er ekkelt med barn som suger på puppen!!! Kommer til og amme i toppen 3 mnd å bare fordi at jeg føler jeg må!Men etter det synes jeg det er ekkelt!Barn som kryper rundt på gulvet blandt annet å suger på puppen!NEI ÆSJ!!Å de mødrene som ammer til barnet er rundt et år og over det...ÆSJ,ÆSJ!! Sorry sterke meninger og anonym
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Ja hver sine meninger.. Jeg synes amming er fantastisk. Det er bra for barnet, enkelt og alltid tilgjengelig mat, svæært slankende for mor...det er naturlig. Faktisk det mest naturlige en kan gjøre. Synes det er mye mer ekkelt å vandre rundt i byparkene om sommeren. For der ligger et hav av toppløse jenter i g-streng. DET er ekkelt det... Når det gjelder å amme barn som ligger og ryper på gulvet..vel...en 3 mnd gammel baby gjør IKKE det.. De gjør ikke det før rundt el 6 mnd. PRO-amming
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Alle må få mene hva de vil. Men jeg er strekt uenig med deg. Å amme er noe av det mest naturlige som finnes:) Jeg ammet mine to til de var 9 og 8 mnd gamle, og jeg har tenkt å amme nestemann også
Trippelkvadruppel Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Huff, så trist for din egen (og barnet ditt sin) del at du føler det sånn. Ikke alle klarer og amme (har nok melk osv.) så lenge som ett år, men det er jo anbefalt mht. til næringsstoffer, allergier, kos osv. Jeg personlig håper jeg har nok melk og får til en god og lang ammeperiode, men det er jo min mening. Men at det skal være ÆSJ å amme, det er jo leit. Lykke til da, og kanskje forandrer du jo mening innen de tre "plikt"mnd. dine har gått..
cocochin med to små Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 er du seriøs? greit nok at du personlig syns det er ekkelt og er ukomfortabel med det, men det er helt latterlig av deg å si æsj og ekkelt til at ANDRE velger å amme barnet sitt! Du skjønner vel at det er meningen at man skal amme fra naturens side? Det er sikkert ikkeno morsomt for deg at det er en så dårlig opplevelse å amme, men skaff deg en brystpumpe og slutt å kall andre folk ekle fordi de ammer barnet sitt - det er jo helt naturlig.
Rockekilling on board Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Det var jo og et syn.. jeg ammet sønnen min til han var 18 mnd og kommer sikkert til å gjøre det nå også, om det lar seg gjøre. Hva er vel mer naturlig å bruke puppen til enn å gi barnet mat??
Gjest Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Sier bare trallalala..jeg... Orker ikke la meg provosere en gang... det blir for dumt. Lykke til videre HI. :-D
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Er enig å uenig med deg.. Ville aldri brukt æsj og ekkelt,men jeg kommer nok heller ikke til å amme så veldig lenge...kommer litt an på,hvis denne jenta er like tidlig i utvikling som sønnen min var blir hun fort et barn å ikke en baby å da kommer jeg ikke til og føle meg vel men jenta hengende på puppen! Men det at mme er så mye verre en mm er jo bevist at ikke stemmer så jeg tar det ikke så tungt om jeg går over på det litt tidligere en mangen andre.. Men nå må jeg først se om melka kommer da =) Synd du synes det er æsj og ekkelt,det synes ikke jeg men hadde nok aldri ammet en barn til han/hun var mer en 5-6 mnd selv,men synes ikke andre er ekkle fordi om de velger det...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Jeg må si at jeg syns det er veldig trist at man har det synet på noe som er så naturlig. alle får jo ha sine meninger og synspunkter. Selv syns jeg det å se noen amme et barn er helt fantastisk. Det jeg er enig i er at når barnet kan komme og finne frem puppen selv, så er det på tide å stoppe. du får jo huske at en baby etr veldig liten lengre enn 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Jepp synes det er ekkelt!Har ikke satt meg en grense på 3 mnd men vet om barn som kryper før 6 mnd å da hadde ikke jeg klart d!!! Driter i hva valg folk tar men synes desverre det kan bli noe ekkelt.Nevøen min snakket på den tida han var et år og gikk når han var 10 mnd!!! Prøver ikke og lage en krangel som skrevet føler jeg meg helt på trynet pågrunn av dette,men har så sterke meniner om det!!Det er derfor jeg er anonym,men synes at de av dere som mener at det kun er det beste for barnet er frekke mot de som ikke kan amme,og det kan være av mangen grunner siden dere mener kun det er godt nok med vanlig brystmelk,jeg skal nå iallefall amme da!
Gjest Skrevet 6. november 2006 #12 Skrevet 6. november 2006 Ja, og vet du hva!?`ikke er de pottetrente når de kommer ut heller.. de tisser på seg og bæsjer på seg.. og gulper.. og griser og roter og nei, at folk gidder å få unger skjønner ikke jeg!!!
Elllis Skrevet 6. november 2006 #13 Skrevet 6. november 2006 Har du prøvd da?? Jeg syntes også det virket litt ekkelt før jeg fikk nr. 1. men etter mye prøving å feiling i begynnelsen synes jeg det var kjempekos!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #14 Skrevet 6. november 2006 Kos??Hva da at en baby patter på en ganske personlig del av kroppen???????? Nei er ikke HI
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #15 Skrevet 6. november 2006 Hei....Vet ikke ennaa om jeg er enig eller uenig...Er gravid med nr 1 og gaar allerede rundt aa gruer meg til aa amme...Grunnen er at jeg synes det er grusomt ekkelt aa bli berort paa brystvortene mine...Har skikkelig fobi mot det, og faar en ekkel fornemmelse i hele kroppen samt at det er saart....Og tanken paa at noen skal suge paa den blir jeg helt kvalm av.....Men kan hende oppleves det helt annerledes naar nurket blir fodt.... Men maa innromme at det er et visst ammehysteri i Norge....Tror vi ligger paa verdenstopping naar det gjelder amming, og det barna vokser jo fint opp med morsmelkerstatning ogsa...Men tiden faar vise hva jeg velger aa gjore...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #16 Skrevet 6. november 2006 vet du hva? jeg syns virkelig synd på babyen din, jeg.. du er et elendig morsemne og jeg håper det blir den første og siste du får!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #17 Skrevet 6. november 2006 Fordi at jeg har problemer med og amme? Må ikke gi meg skylden for hva andre anonyme skriver-anonym!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #18 Skrevet 6. november 2006 Om du er en god mor eller ikke avhenger vel svært lite av om du liker amming eller ikke! Jeg har ammet et barn, og syns fortsatt det er ekkelt med amming når babyen blir større enn tre-fire måneder. Skjønner godt at noen vil gjøre det videre, men jeg syns det ser skikkelig groteskt ut! Og i enkelte tilfeller er det mor som syns dette er så koselig og ikke ungen. Den er ofte veldig uinteressert etterhvert og syns flaske er toppen av lykke. Men det fins nok flere ammetilhengere der ute enn de som ikke er det, det merker man overalt! Folk har jo blitt helt hekta på amming og føler de er verdens beste mødre fordi de ammer og ammer til ungen løper fra de!!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 6. november 2006 #19 Skrevet 6. november 2006 Er du førstegangsmor?? I så tilfelle kan det være at du endrer mening når babyen kommer... Får håpe det for din og babyen sin del...ingen liker vel å gjøre noe ekkelt med babyen.. jeg husker jeg var livredd ammingen fordi brystene mine før barnet kom eller helst før jeg ble gravid var min manns....og jeg var redd for å bli opphisset når jeg ammet ungen....men heldigvis så var det noe i hodet mitt som ordnet det slik at det ikke var noe problem...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #20 Skrevet 6. november 2006 Jeg må bare si at jeg syns til en grad det er bra at man har stort fokus på amming i Norge. Så en dokumentar fra England, der amming i mange store byer var nesten fraværende. Grunnen til dette var at bl.a at det nesten var tabu å amme offentlig og at mane unge ikke visste at man burde amme. Jeg syns det er litt skremmede å lese at flere og flere har det synet på amming at det er ekkelt. Håper virkelig ikke utviklingen skal gå i samme retning her i landet. så argumenter om at Norge ligger på ammetoppen og at dette er hysteri, syns jeg ikke er holdbart, spesielt når det er hysteri i helt andre retningen som gjør at amming blir nesten fraværende i mange andre vestlige lang. Er en liten tankevekker syns jeg! Det jeg syns er negativt med det store ammefokuset er kanskje måten spes helsepersonel får mange nybakte mødre til å føle seg utlistrekkelig som mor og at de ikke klarer å møte mødrene der de er. Isteden for å gi forståelse for ulike livssituasjoner og ulike tanker folk har rundt amming, så er de ofte svært nedlatende. Hadde helsepersonell klart å møte hver enkel der de er, så hadde man kanskje klare å gjøre amming til noe mer positivt for de som i utgangspunktet har et negativt ståsted. Kroppen er jo laget slik at den skal kunne gå igjennom et svangerskap, fødsel med store/mindre store smerter og ikke minst kunne gi næring til vekst av barnet. Det er en naturlig del av livet.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 6. november 2006 #21 Skrevet 6. november 2006 Jeg gruer meg litt til å amme, og må innrømme at jeg synes tanken på det er ganske ubehagelig. Så heller ikke jeg er en av de som synes det virker såååå koselig og naturlig. Håper den følelsen går over når jeg sitter med nurket i armene, for jeg kommer selvfølgelig til å amme hvis jeg kan ettersom det er til det beste for barnet.
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 6. november 2006 #22 Skrevet 6. november 2006 Synes jeg er en kjempe god mor å sønnen min har ikke fått en dråpe i fra puppen min og han er super rask i utviklingen og er en utrolig smart gutt!Dette er ikke noe jeg sier fordi han er min men helsesøsteren her er helt imponert over han å sier at hvis han fortsetter sånn kan han oppnå mye bra og komme seg høyt og langt opp i livet! Kommer som sakt til og prøve og amme jenta mi men kommer ikke til og fullamme lenge å hun får ikke bli så mye mer enn 5-6 mnd før det er helt stopp!Å folk kan ikke mene jeg er en dårlig mor pga det!Amme hysteri kaller jeg det da =)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #23 Skrevet 6. november 2006 Enkelte skulle bare ventet noen år og kaskje modnet litt før de tenkte på barn. Så utrolig egoistisk å kun tenke på egne følelser når det kommer til amming. Kanskje burde man prøve å være litt åpen til noe man faktisk ikke har prøvd før. At vi er kommet langt i utviklingen i Norge når det gjelde amming er bare en fordel for barna våre, og for oss. det blir lettere å amme i offentlighet fordi det er aksaptert og slått fast 100 prosent sikkert at det er det beste for barnet å bli fullammet til det er 6 mnd, og amme minst til 1 år. Når det gjelder de som ikke kan amme, syns jeg synd på dem. For det er slike som anonym som ødelegger for dem. Hvis det ikke fantes folk som av egoitiske grunner valgte å ikke amme, ville man jo ikke sett ned på de som måtte gi morsmelkerstattning.
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 6. november 2006 #24 Skrevet 6. november 2006 Tror du kjære anonym henger litt etter...ny forskning viser at det ikke er noe spesielt bedre med mm enn mme...Leste det på dagbladet for kun kort tid siden,skal se om jeg klarer og finne det frem igjen!! Men hvis du mener jeg ikke bør få barn pga mine valg,synes jeg ikke en reddhare som deg heller bør det...Like usaklig eller???
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #25 Skrevet 6. november 2006 Hva hjelper det å se ned på folk slik du sier her???? Ingenting!!!! Slike holdninger er faktisk med på å forsterke det som mangen oppfatter som negativt rundt amming og gjør at folk tar avstand fra amming. Hvis du virkelig ønkser å bidra til at amming blir noe posetivt og mer naturlig for mange, så kanskje du burde endre tilnærmingen din i saken. Økt kunnskap er vel et nøkkelord her. Desto mer kunnskap man har om menneskers adferdsmønster, desto bedre er det å gi riktig støtte og gjøre f.eks amming mer positivt. MEn det kan jo hende at du kun ønker å provosere. det vil jo vise seg på eventuelt svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå