2barns mor Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Bestemte meg i går for at jeg skulle ta kontakt med Føden idag. Har i hele helgen vært i dårlig form, termin var i går. Men med kvalme, diarè, synsforstyrrelser og masse vann i kroppen tenkte jeg at det var greit å sjekke. Ringte kl. 8 i morges, snakket med ei hyggelig jordmor, sa at vi bare måtte komme. Ordnet og sendte jentungen i barnehagen og kom på sykehuset ca kl 0930. Ble innlagt tvert med et blodtrykk på 150/110. Lite bevegelser i dag, men det var greit på ctg. Så nå ligger jeg altså her.... kjempekjedelig. Vet egentlig ikke så mye hva som skjer framover. Det eneste de har sagt at jeg må iallefall være til i morgen. Tok blodprøver for å sjekke preeklampsistatusen og vaginalundersøkelse. Håper at det blir rier av dette, kjenner det i ryggen - men kynnerne har liksom stoppet opp. Hvis blodtrykket har gått ned i morgen, blir jeg hjemsendt... jeg håper heller de setter fødselen igang, slik at jeg kan bli ferdig. Er jo en dag over termin nå - så tiden er jo kommet.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Uff da... Ikke bra med preklampsi, men du kan jo trøste deg med at babyen kommer veldig snart ) Jeg fikk preklampsi i første svangerskap og ble igangsatt ca en uke før termin. Denne fødselen tok lang tid, for kroppen var ikke moden og jeg var jo førstegangs. Har fått vite at igangsettelse ved fødsel nr to normalt går ganske kjapt, for kroppen har jo vært igjennom en fødsel før ) Hvis jeg var deg tror jeg kanskje jeg hadde insistert på at de satte gang fødselen imorgen, for det er utrolig slitsomt for deg å skulle gå og være dårlig slik med en liten en hjemme også... Lykke til!!
lissin Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Hei, ettersom vi begge hadde termin i går tenkte jeg at jeg skulle se etter innlegg fra deg. Så trasig med innleggelse, håper det ikke er svangerskapsforgiftning. Håper på at fødselen starter snart, det hørtes slitsomt ut med alle de plagene. Gjerne oppdater på hvordan det går med deg!! Her skjer det ingenting som har med fødsel å gjøre ihvertfall!!!
lissin Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Hei igjen, nå så jeg at du skrev i den andre tråden at jenta di også er to år, kan jeg spørre hvor du bor? og hvor du skal føde? Jeg bor i Oslo og skal føde på Ullevål, snart håper jeg. JM trodde ikke på at jeg skal gå 14 dager over, men det bestemmer vel ikke hun:) Spennende dette, håper den ryggvondten din tyder på snarlig fødsel. Må være veldig kjedelig å være innlagt spesielt med tanke på at jenta bare er to år. Jeg gruer meg litt til å være borte fra henne i flere netter, går fødselen greit, og jeg og baby er i ok form, har jeg lyst til å dra tidligere hjem fra sykehuset.
2barns mor Skrevet 6. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2006 En liten oppdagering fra meg: Blodtrykket gikk litt ned utover dagen, og ingen andre undersøkelser skulle bli tatt før i morgen en gang.... jeg insisterte på å få dra hjem, så etter at legen hadde vært å snakket med meg på obs.posten og konferert med en annen lege, fikk jeg omsider reise hjem. Selv om de gjerne ville at jeg skulle være der. De var redd jeg ble for stresset av å være hjemme med en 2-åring. Jeg blir mer stresset på å være borte fra henne..... er jo ikke vant til det i det hele tatt. Følte meg ganske så innesperret der på obs.posten. Fikk nesten ikke åpnet døra ut til gangen, samboeren måtte dra for å ordne det praktiske med 2-åringen vår, så jeg var alene og ensom..... syntes det var helt forferdelig. MEN.... nå er jeg altså hjemme igjen, vi bor jo bare 15 minutter fra St.Olavs Hospital, så hvis det skjer noen dramatiske forandringer så skulle jeg komme tvert. Legen tok hinneløsning på meg - men jeg var ganske umoden til å være andregangsfødende, samt at jeg er over terminen. Hun sa at innen en uke regnet hun med at jeg hadde født.... jeg håper det blir før......
lissin Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Så bra at blodtrykket gikk litt ned utover dagen!! Håper det stabiliserer seg, hørtes kjedelig ut å være på sykehuset. En uke går sikkert fort når du ser tilbake på den, selv om det virker lenge nå. Krysser fingre for at vi hvertfall ikke må vente i 13 dager....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå