Hidjey Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 I samråd med helsesøster og meg selv har jeg bestemt meg for å slutte å amme. Jeg glemte selvfølgelig å spørre helsesøster, så da spør jeg dere Finnes det et preparat som gjør at man stopper melka?
Gjest Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 et fornuftig valg.godt du er kommet frem til det.du plagdes en del,ikke sant?? skal se dagene blir lysere etter hvert =0) fins tabeletter.annet råd er jo å pompe litt inni mellom,så går produksjonen ned.men er ikke sikker,siden jeg måtte legge amminga på hylla selv....(dagene ble bedre,og vi koser oss ordntlig nå)
Hidjey Skrevet 6. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2006 Ja, jeg har ikke fått amma skikkelig siden jeg var på sykehuset, og nå er han en mnd gammel! Det vil si at jeg har prøvd og strevd i 3 uker, har pumpa meg og gitt på flaske. Men den ene brystvorta vil ikke gro, kan ikke bruke skjold heller for det er alt for vondt. Og de siste dagene har han kun fått mme pga jeg går på antibiotika som han får så vondt i magen av. Det føles utrolig bortkastet å sitte å pumpe seg, for så å helle melka rett i vasken..
Gjest Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 huff,ja.er slett ikke enkelt å amme.det skal ingen komme å si. sikkert et vanskelig valg for deg å ta.jeg deppa mange dager etter at jeg måtte gi opp. er et styr med den pompinga ja.å hva er vitsen når du hele tiden får sår.blir jo ikke bedre av den pompa.å knærtene vokser fint opp på mme også.det har alle mine gjort,og nå også jr. tror du får slike tabeletter hos legen.ble tilbudt det en gang før.men aner ikke hva di het.
Hidjey Skrevet 6. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2006 Ja, det er et vanskelig valg, men det går seg nok til. Nå får jeg tid til å kooose meg med lillemann også. Skal møte Helsesøster i morgen, så da må jeg huske å spør etter tablettene. På onsdag reiser vi til Bergen jeg og mini, skal bare koooooooose oss sammen med venner og familie så det er godt å ikke ha det ammestresset hengende over seg. Skal ta med den manuelle pumpa, men orker ikke å drakse på det dråget av et bilbatteri jeg har nå
Gjest Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 ja,er vanskelig. men du vil se at dagene blir lettere,og kosen bedre =0) merker selv hvor mye bedre tid jeg har nå.alt handler ikke om den evige amminga,kranglinga,og problemet med å øke hele tiden. må kose deg masse ja.å dra med seg en koloss av en pompe er jo ikke akkurat det enkleste når man har baby,hehe.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Jeg sluttet også å amme tidlig,gutten min var 7uker. Var 2 dager med litt spreng,bare håndmelket vekk den verste sprengen. Dag 3 etter ammeslutt var det så vidt jeg fikk ut noen dråper og kunne slutte med amme innlegg og bruke vanlig BH igjen. Får håpe ammeslutt går like greit for deg,ikke sikkert du trenger noen piller eller noe for å stoppe melke produksjon såpass tidlig etter fødsel. Lykke til videre Her var det hvertfall kun positivt å gå over på mme,blidere gutt og mer uthvilt og frisk mamma
Hidjey Skrevet 6. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2006 Såpass? Men det er jo helt genialt! Har enormt spreng i det ene brystet, men det er jo fullt i betendelse også da.. Prøver å pumpe så lite som mulig nå, jage melka ut av systemet Og nå kan jeg spise clementiner til jul! hehe.. Må se det positive i det
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Jepp,bare ta vekk sprengen Deilig å slippe ammestyret når det bare er pes likevel. Gutten min nekta fullstendig å suge på puppen i varmen han da.. og måtte jo få mat stakkars Kjekt å kunne spise det man vil til enhver tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå