Gå til innhold

Beskriv kynnere -please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke ikke helt hvordan kynnere er ment aa foeles. Jeg regner med at jeg har dem fra tid til annen, men jeg er ikke sikker paa om det er kynnere jeg kjenner. Jeg er i uke 23 og venter en svaert aktiv, stor (sa de paa ultralyden) jente. Noen ganger om dagen (kanskje ikke hver dag) faar jeg en "tynn" stikkende smerte nede rundt livmormunnen. Da kjennes det ut som om livmoren der nede er holdt sammen av skolisser som blir strammet som paa en sko. Det er ikke en kraftig smerte, men mere tynne stikkende smerter fra der "skolissene gaar igjennom hullene". Hoeres dette helt absurd ut? Noen som har liknende smerter? De varer bare noen sekunder til maksimalt et halvt minutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De smertene du beskriver syns jeg høres ut som disse smertene man får når de ligamentene(båndene som holder livmoren)strekker seg. Kynnere kjenner du igjen ved at hele magen rett og slett blir "steinhard" og det kan føles ut som om både baby og blære prøver å presse seg ut der nede:)Litt ubehagelig, men de går fort over.De skal iallefall ikke vare lenger enn 1/2 min eller noe, har jeg blitt fortalt. Jeg er i uke 26 nå og har merket at de livmorsmertene har blitt byttet ut med kynnere.De livmor smertene opplevde jeg som"menssmerter".

Håper du fikk svar på det du spurte om:)

Skrevet

Mange takk for svar!

Min mage blir ofte steinhard naar jeg gaar fort. Det gjoer ikke spesielt vondt men jeg maa sette ned tempoet slik at den "loeser seg opp igjen". Kan hoey aktivitet utloese kynnere og boer man ta det med ro da?

Skrevet

Jeg får faktisk mange av kynnerene når jeg "stresser" litt og går litt fort. Så høres nok ut som om det kan ha en sammenheng.Jeg får det også etter sex med orgasme, og det har jeg også hørt at skal være en faktor.Men så lenge man ikke skal bekymre seg, før de varer lenge, så er jeg avslappet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...