Gå til innhold

Tidskonto / Fødselspenger / osv...

Anbefalte innlegg

Var innom trygdekontoret (NAV) og hadde et par spørsmål angående tidskonto. Fikk opplyst at nye regler kommer 1. januar og at ingen av saksbehandlerne idag VET hvordan de nye reglene vil bli, men at de vil bli omfattende...? I følge dama jeg prata med, vil tidskonto sannsynligvis opphøre...

Det gjør det jo litt vanskelig å ta en avgjørelse for hvordan man vil løse dette når man ikke vet hva som faktisk blir, ikke sant?

Noen som vet mer om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6979990-tidskonto-f%C3%B8dselspenger-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var innom trygdekonter idag og ho jeg snakka med nevnte ingenting om det. Og jeg har valgt tidskonto. Men selv om det kommer et lovforslag om at det skal opphøre den 01.01.07 så er det lite sannsynlig at det trer ikraft med engang, sånn at de som allerede har valgt det og søkt og fått det innvilget sikkert får gjennomført det, men at søker etter nyttår kanskje ikke vil få det tilbudet. Tenk på de som er midt oppi det, de må jo fullføre det, skulle en tro.

Men hvis det blir opphørt er det kanskje ikke så rart, i og med at det er så få som har benyttet seg av det.

Men det er jo et helt genialt tilbud, bare litt komplisert, så jeg skjønner ikke hvorfor ikke fler benytter seg av det. :)

Men jeg skal søke om det ihvertfall og de kan ikke gå ut fra endring i loven før den endringen virkelig skjer. Og da er det for sent.. For da har jeg allerede søkt:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...