Gå til innhold

dere tvilling gravide kan dere se hit litt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hele dette svangerskapet følt at det er noe spesielt....er nå 15 uker på vei . Dette er mitt tredje svangerskap, og da jeg var på kontroll for to uker siden, syntes jordmoren at jeg var litt stor. Jeg var hos henne for en uke siden igjen, og da sa hun at det antageligvis var for at jeg var gravid for tredje gang, at jeg føltes litt stor. Livmora mi går opp til navlen nå. den er bakovervendt, så den skal vel komme litt senere opp har jeg lest her inne.

Hvor langt opp når livmora i ca uke 15 når enn er gravid med to (flergangsfødende)? Er livmora alltid mye større så tidlig eller kan den være forholdsvis normal til enn er lengre på vei? Jeg prøver å si til meg selv at det bare er en, men det er noe som murrer i bakohode mitt hele tiden, så jeg greier ikke å slå meg til ro med det. Er det mange som har gådd til jordmor, fått målt livmora uten mistanke om flere, for så å fått vite på ordinær Ul at det er to?

Mange spørsmål, men det er denne rare følelsen min. Mye av grunnen kan være at:

-jeg fikk veldig fort mage denne gang, og har ganske stor mage nå, som alle kommenterer.

-veldig plaget med kvalme og tretthet døgne rundt fram til nå.

-fått ganske kraftig bekkenløsning allerede, og har vært sykmeldt pga det i 4 uker nå.

- føler meg veldig full av hormoner denne gangen.

Fortsetter under...

Jordmoren skrev ikke mitt fundusmål, men jeg vet den når omtrent opp til navlen...tror nok ikke den er 20cm....sånn så jeg ser det kan jeg tro den er ca 16-17, og det er jo ikke så mye? Men så har jeg jo denne bakovervendte livmora, vet ikke hvor mye det har å si for målet?!

Jeg er jo ganske slank til vanlig, og trente mye før jeg ble gravid....magen kom i uke 9, og alle som ser meg nå lurer på hvor mange som bor inni magen min.

Synes det er spennende å høre deres mål, og om jordmoren hadde mistanke om to før ordinær UL?

Skal komme med tilbakemelding etter UL, men mest trolig er det vel bare en...bare jeg som hele tiden har hatt denne merkelige følelsen.....

tror det er veldig forskjellig på tvilling-gravide når str på livmora spretter i været. Noen følger normalen med en lenge ca uke 17-18 har jeg lest, for så å skyte i været. Da får jo ikke jordmor mistanke så lett, og det kan bli overrakelse på UL, slik var det for en venninne av meg. Noen blir stor med en gang,

Stemmer ikke dette???

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...