Gå til innhold

Høyt SF-mål, noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 36 uker på vei nå og har et SF-mål på 38, dette syns jeg er høyt, men legen min sier det er helt fint. Jeg har hittil lagt på meg 13 kg og har ikke noen stor baby, faktisk et vekstavvik på - 14%. Ikke er det spesielt mye fostervann heller. Jeg hadde noen kg for mye ved graviditetens begynnelse, dvs. 5, og har egentlig alltid hatt stor mage. Er det flere som har det slik? Føler meg helt enorm!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la på meg 18 kg i sist sv.skap, (er slank til vanlig), og hadde en veldig stor mage. Men ut kom en gutt på 3300 gram... hadde sett for meg en kjempebaby jeg :-) Så det er nok sikkert bare individuelt om man får stor eller liten mage.

Skrevet

Er i uke 41 nå, og mellom uke 38 og 40 gikk jeg fra 36 til over 40 i sf-mål. Fant ingenting på ul, bortsett fra at det ikke er noen liten tass denne gangen heller, og at det er en gutt helt sikkert. Men alt det var vi jo egentlig klar over. Har gått opp 15kg omtrent, og jeg føler meg jo ikke akkurat liten og nett..

Skrevet

Jeg er nå 33+0, og har hatt høyt SF-mål hele tida. På siste kontroll var jeg 32+1, og hadde et SF-mål på 35.

Jeg har vært på ekstra UL for å sjekke om babyen er kjempestor, og kontrollen viste et vekstavvik på +14%. Altså en nokså stor baby, men på ingen måte en kjempe. Hadde også normal mengde fostervann.

Jeg har lagt på meg akkurat 10 kg., men hadde også noen ekstra fra før, og litt mage etter to tidligere svangerskap.

Jordmor mente at en av grunnene til at jeg er stor et at jeg bærer barnet høyt og magen vokser bare rett fremover, ingenting på sidene.

Jeg føler meg også helt enorm, men vi nærmer oss heldigvis slutten!

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Ja.. jeg er oppe i 41 nå i uke 38 - og skal på vurdering på sykehuset uken før termin for vurdering.

Jeg er nemlig 181 høy- så alt i alt ser jeg ut som en forbanna hval..

jordmor hadde ikke regnet med at det skulle bli så høyt ettersom jeg har så laaaang overkropp og rygg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...