snoopy_me Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Hei.. Lurer på hvor langt dere er på vei og hvor mye dere har gått opp.. Jeg var 58kg da jeg ble gravid og er nå 63.. Er 22+ uker på vei.. Har altså gått opp 5kg.. Når legger man på seg mest? Ønsker ikke å gå opp mer enn 15kg, men det kan se ut til å bli vanskelig siden det ser ut til at vekta går opp for hver dag nå.. var ganske stillestående de første 16ukene
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 veide 94 da jeg ble gravid, er 94.5 nå i min 25 uke. regner med at det kommer noen kilo hoppende på ganske snart
Gjest Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Hvis du er 22 uker og har lagt på deg 5 kg er vel ikke det noe å være engstelig for? Du er jo over halvveis og har lagt på deg under gjennomsnittet. 12-15 kg er gjennomsnitt.
MONAK Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Jeg er 27 uker og har gått opp ca 6 kg. La bare på meg et par kilo frem til ca uke 22. Men plutselig gjorde vekta et hopp og jeg la på meg en kilo i uka! Spurte jordmor, men hun mente jeg ikke skulle engste meg for vekta. Har snart bare 3 mnd igjen av svangerskapet, og hun mente at jeg i hvert fall ikke lå over det som er normalt. Tror dette er veldig individuelt fra person til person. Men det er jo naturlig at man legger på seg mest når man er over halvveis, babyen legger jo på seg nå. Jeg har nemlig heller ikke lyst til å legge på meg mer enn det jeg strengt talt behøver!
Gjest Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Er i uke 22, og har ikke veid meg siden jeg var på kontroll i uke 19, da hadde jeg gått opp 2 kg. Sikkert gått opp flere nå ja..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Jeg er 15 uker og har lagt på meg en halv kilo omtrent, men det kommer vel snart. La på meg 11 kg med første mann, håper på det samme nå, men det spørs med det matinntaket jeg har....
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Om du får mye vann i kroppen på slutten kan det bidra til at vekten din øker "dramatisk", men sånn ellers så kan det jo fint hende at du ikke legger på deg mer enn rundt 15 kg. Ellers skal du ikke tenke for mye på vekt, det forsvinner stortsett etter fødsel allikevel, selv om det kan ta litt tid:)
En liten mamma Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Selv veide jeg 51 kg før svangerskapet, nå i uke 25 veier jeg 62. Har altså lagt på meg 11 kilo! Det er jo så individuelt det der, jeg har ikke giddet sammenligne meg med andre (selv om jeg ser jo at jeg har gått opp mye i forhold til mange andre...)
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Er i uke 15 og har gått opp 6 kg!!!! De to andre sv.skapene mine gikk jeg opp 34 og 37 kg!!!! Er noe hormonelt som skjer i kroppen min, og heldigvis er mye av det vann... Tok av 11 kg første døgnet etter at jeg fødte datteren min, håper det ordner seg like greit denne gang også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå