Gå til innhold

UVI -Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg har fått urinveisinfeksjon. Hvordan merker man egentlig dette? Har hørt om noen som ikke merker noe i det hele tatt.. Jeg er på en måte bare øm der nede....høres kanskje litt rart ut. Har aldri hatt det før, så lurer på hva som er de vanligste symptomene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du:) tegn på uvi er svie ved vannlatning, hyppigere vannlatning(noe som for øvrig er vansklig å vite da på oss som er gravide å tisser hele tiden hihi) og at du har ubehag nedentil. vil anbefale deg å bare levere en urinprøve på lege kontoret og få sjekket dette, ellers bør du drikke surt(jus og slikt) for dette gjør at bakteriene kan dø da de ikke like surt miljø.. et godt tips er å ta litt eddik i vann(smaker helvette) hehe og drikke dette. god bedring

Skrevet

Da jeg hadde UVI sist var det masse blod i urinen, så ddet var ingen tvil der.. Ellers så merker du det hvis det svir når du tisser, og at du løper masse på do... Er du i tvil, så bør du levere en urinprøve hos legen din!!

Skrevet

andre ting osm kan hjelpe hvis du har det, eller merker du holder på å få det, er tranbærkapsler, man får det på helsekosten og hjelper helt på ordentlig. ellers så er tranbær juice og tranbærsaft bra også, sammen med en glass appelsinjuice om dagen....

jeg tar alltid tranbærkapsler nå rjeg merker jeg holder på å få det og da blir det borte med en gang.

Skrevet

Hvis du har mistanke om uvi, leverer du en urinprøve på legesenteret ditt så sjekker de det. Så slipper du å lure lengre :)

Skrevet

Tusen takk for hjelpa!

Skrevet

Sist jeg hadde uvi, så merket jeg det ikke selv, så lever inn en urinprøve du hvis du lurer :)

Skrevet

Lidl selger tranebærjuice, sur som fy men blir drikkanes når man blander med litt saft. Hjelper momentant!

Bra med kapsler også, men dyrere..

Anbefaler ikke antibiotika, tar lang tid å få dyrket frem urinprøven for å finne ut hvilke bakterier du har, tar noen dager før det virker og i tillegg så får du soppinfeksjon i skjeden og dårlig fordøyelse. Antibiotika dreper både venn og fiende sjø..

Ville prøvd juice/kapsler av tranebær før jeg begynte å stresse med lege og urinprøver og antibiotika...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...