Gå til innhold

Sover urolig om natten... ammer fortsatt litt om dagen !!

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 14 mnd som ammer en gang om morgenen og et par ganger etter barnehagen frem til hun legger seg.

Vet ikke om dette kan ha innvirkning på nattesøvnen hennes, hun sover utrolig "dårlig" om natten. Det har vel ikke skjedd mer enn to-tre ganger de siste fem mnd at hun har sovet natten igjennom. Våkner opptil flere ganger i løpet av natten. Noen ganger holder det å klappe litt på rompa og gi smukken mens andre ganger er det hyl og skrik.

Har prøvd et par ganger å la henne gråte/hyle men uten å ha gjennomført det ordentlig (flere kvelder og hver gang hun våkner). Reaksjonen hennes har vært å hyle høyrer og høyere og blir så utrolig sinna.

Noen som har opplevd liknende eller som har tips til hva jeg kan gjøre for å få henne til å roe seg evntuelt sove natten igjennom? Bør jeg slutte ammingen? Har tenkt å slutte til jul.

Fortsetter under...

å la henne hyle er jo ingen god løsning, da blir hun jo redd!

hun vil nok ha pupp og ville nok roet seg fort om du ammet om natten, er det en helt umulig ide for deg?

jeg ammer lille_f enda, han er 1 og 1/2 år. det er mest på natten det er viktig for ham.

Vet at det helt sikkert hadde roet seg ned hvis jeg hadde ammet om natta men jeg hadde nå ikke tenkt å begynne med nattamming igjen, hun spiser godt om dagen og jeg ammer jo både morgen, ettermiddag og kveld.

Nei, hylingen er nok ingen god ide hverken for henne eller meg. Får holde ut med urolige netter en stund til tenker jeg :) Det tærer på både faren og meg å sove dårlig om natta, selv om vi prøver å ta hver vår natt så en av oss får ordentlig nattesøvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...