cocochin med to små Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Info : - Termin: slutten av Mai - Bosted : Oslo, 3. etage u. heis, vogn må ned i kjellerbod - Bil : sånn golf pink floyd. liten bil med anre ord. Siden jeg bor i Oslo så vil jeg ha en vogn som lett kan klare fortauskanter og komme seg av og på trikk og buss. Det er ganske avgjørende at jeg skal klare å bære bagen med ungen opp fire etager, fra kjellerboden og opp i leiligheten. (slit, men! hehe) - Siden jeg har termin i slutten av mai så lurer jeg på hvor stor bag jeg må ha? Hvor lenge ligger ungen i bag? For til vinteren igjen må jeg da isåfall få plass til ungen og vognpose og alt sammen? - Vi bør jo kunne få den inn i bilen. Har rett og slett ikke peil på hva jeg må styre unna og hva jeg må velge..og er så redd for å bli "lurt" i barnevogn foretninger. Hvis jeg skal kjøpe splitter ny vogn vil jeg ha en som møter mine behov så godt som mulig, så jeg slipper å kjøpe ny med en gang fordi jeg er misfornøyd. Noen som vet hva jeg burde velge? Er duo bedre enn kombi for meg? Og mykbag er vel lettest, men hvordan er det med plass?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 emmaljunga vognene er kjempe, city cross, cangaroo, duo edge, cerox. gå inn på www.emmaljunga.no lover deg at de vognene er supre.. dou edgen har alt
Forskeren Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Vi har OTH, bodde før i 2. etg uten heis, hadde vogna i kjellerbod, liten bil (Peugeot 307). OTH har hard bag, men den er ganske lett. Selve vogna er lett og har ikke fjæring i understellet (noen synes det er dumt, men fordelen er at den er lett å humpe opp/ned trapper. Sportsvogna veier ca 9 kg, lett å kjøre, vil nok passe ypperlig i Oslo, den er lett å legge sammen og blir nesten helt flat (kan i tillegg ta av hjulene hvis nødvendig). Jenta vår bytta til sportsdel da hun var 7 mnd, men hun var født på vinteren og var minst da vi hadde skinnpose i bagen. Det er forresten lurt med skinnpose istedet for voksi eller Odenwalder så lenge barnet ligger i bag, tar mindre plass. Har tenkt å bruke samme vogn og bag til nestemann som kommer i juni. Da får vi se hvor lenge bagen holder!
BIA* Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Ikke kjøp Emmaljunga før du har tenkt deg nøye om. De er store og tunge sammenslått. Gå i forretningene og prøv vogner og se hvilke vogner andre har osv. Det er forresten bare å gå bort å spørre, folk er ofte interessert i å snakke om vognene sine:) Bra at du allerede har begynt å tenke på vognproblemet. Lykke til!
mammmamia ** Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Jeg ville muligens valgt Bugaboo Cameleon..! Den har kjempestor bag, så den holder vinteren, er liten og lett å bære opp trappa eller ned trappa, du får den med deg opp til leiligheten om du vil, bagen er lett å bære med seg, den tar liten plass i bilen, får fint plass i en golf, super som byvogn..! Og nå før jul kommer det større, faste vinterhjul til den også, så da er den fullkommen :-) Ville absolutt sett nærmere på den..! Styr unna Simo, Brio og Emmaljunga sine kombi/duovogner, de er kjempesvære, tunge å dra opp eller ned trapp, tar STOR plass i bilen (vi fikk ikke plass i en mercedes engang og den har ganske stort bagasjerom, større enn golfen hvertfall!)... Ellers ville jeg muligens sett på Teutonia Mistral, Mistral S, Spirit S3 eller Fun, OTH Urban Jungle, Esprit Infinity, Emmaljunga Cerox, TFK Joggster Twist for å nevne noen... Tror det er et fett om du kjøper duo eller kombi, når ungen din blir 6-7 mnd går du nok over til å bruke sportsvogna allikevel, ungen blir mer nysgjerrig og vil opp og se... Det er hvertfall min erfaring :-) Jeg liker i hvertfall best kombivogn!
mammmamia ** Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 OTH 2006-modell har fjæring på understellet..! Super, dritlekker vogn :-)
BIA* Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Også Emmaljunga Cerox er tung! NB! ikke la deg lure av folk som sier den er liten og lett:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Men kjære vene, du kan da ikke anbefale Duo Edge til en dame som bor i 3. etg UTEN heis(!!) Kan være enig i at vogna er fin, og har det meste, men den er jo SVINTUNG!!!! I tillegg vil hun aldri få plass til den i bilen... Stakkar dame om hun hadde valgt den !
iren32 Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 OTH ? hva slags vogn er det? Er helt grønn på dette området.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå