Gå til innhold

Da har jeg meldt meg inn på vektklubb.no. Noen som har erfaringer derfra??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg var med fra januar til juni i år, og gikk ned 12 kg. (på et halvt år)

Jeg anbefaler vektklubb på det sterkeste. Det er viktig å huske på når man skal slanke seg at jo lenger tid du bruker på å gå ned, dess bedre sjanse er det for at du klarer å holde deg der nede. Det er fordi man bruker TID på å omlegge seg nye vaner og kroppen trenger tid å tilvenne seg nye kg-omgivelser!

Du kan også få nye venner som støtter deg i vanskelige tider og gode oppskrifter. + div info og mye annet lurt!

Jeg skal iallfall melde meg inn igjen etter jeg har født. De har et eget opplegg til de som ammer. (syns jeg å huske ja )

Altså, ANBEFALEST!!!

Dette er en fornuftig måte å gå ned på! å gå ned 4,5 kg på en uke er bare tull!!

ps, jeg er fysioterapeut og har generelt peiling på både trening og kosthold, og vet hvor viktig det er med gode motivasjonsfaktoer!

LYKKE TIL

Så tøff du er, skulle absolutt gått ned noen kilo selv, sjekket ut sidene men ble litt tafatt når jeg så at programmene gikk over tre mnd. Synes dette er litt dumt da det snart er jul. Har tidligere gått på grethe roede i jula og det var kjempevanskelig. Tenkte bare å være flink selv fram til jul og melde meg inn etter det! Litt feig, men men... Lykke til!!

Hei Hilde.

Jo, faktisk så mener jeg at det er litt tullete. (ikke for å fornærme noen altså) Det er anbefalt en max vektnedgang i uka på 1/2, til 1 kg! Hvis man går ned mer så mister man kun vann og ikke fett. Hvis man går ned raskt slik du gjorde er det en stooor sjans for å gå opp igjen.

Grete Roede er kjempebra med hensyn til hva man spiser, og at man blir obs på kalorier og sunn mat, men man får i seg for lite kalorier, derfor går man ned så mye i løpet av en uke. Og kroppen går over på sparebluss, som også gjør at du vil legge på deg igjen når du begynner å spise "normalt" igjen.

Man må passe på å spise nok. Aldri spis under 1300 kcal (damer) pr dag, da går du over på sparebluss! Dessuten som jeg sa i sted så trenger kroppen tid til å tilpasse sitt "nye seg" for å klare å holde seg stabil.

Vil også nevne at man vil gå ned litt extra første ukene, dvs, ingen fare hvis man går ned et par kg i uka da. Men det er som jeg sier vann man mister i kroppen. Etterhvert vil kroppen stagnere og forbrenne fett. 1/2- 1 kg i uka er da super nedgang. Man vil også oppleve at kroppen ikke vil gå ned på noen uker hvis man har holdt på lenge å "slanke" seg (legge om livsstil vil jeg si). Det har med tilvenning av kroppen som jeg har nevnt før.

Blir sikkert mye repitering av meg selv her, men dette er ganske viktig hvis man vil gå ned i vekt! Håper dere har fått litt ut av dette da ;)

Må jo slenge med at mosjon også selfølgelig er en kjempeviktig del av vektnedgang. Da blir forbrenninga bedre. Så er det en myte at man blir sultnere av trening, for trening stimulerer faktisk hjernen til å spise mindre og sunnere. Dessuten utskiller hjernen kroppens egen "lykkepille-substans" så du blir mindre deprimert og mer motivert til å fortsette!

lykke til alle sammen.

Annonse

Er så og si enig med <3 sneipen <3, MEN! Husk om du gir 2 mennesker med forskjellig forbreinning,fordøyelse osv. usunn mat så vil nok den ene gå opp mer i vekt enn den andre... Det er også en ting å tenke på! Vi er alle forskjellige med forskjellig forbrenning osv... Noen kan stappe i seg usunn mat å være flott å slanke....mens noen ikke en gang kan se på en sjokolade bit før de legger på se...hehe, litt på spissen det da ;o)

Men vil understreke det med trening!!!! Det er såååååå deilig å trene...evt deilig etter en treningsøkt! Jeg blir rett og slett HAPPY av å trene...det er alfa omega for dagen min det :o)

Lykke til alle sammen!!! :o)

Gjest drømmeromlitenbabyimagen

Takk for svar alle sammen :)

Pleier alltid å spise noe på den tiden her, og har bestemt meg for at hvis jeg skal putte oe i mumm skal det være en frukt og ikke noe annet tullball!

Det er litt uvant dette her, men jeg venner meg nok til det :)

Hei :) dette var bare min første uke,da er det jo litt vanskelig å være sikker på hvilken meny du skal følge etter hvilken aktivitet du er i.jeg har vært veldig aktiv,å da tydeligvis spist for lite etter det jeg egentlig skulle gjort.men jeg fulgte jo det min kursleder anbefalte for meg.dette finner man jo ut etterhvert å justerer seg da etter det:)mistet masse vann ja,men det må jo ut det og..knallfornøyd er jeg uansett:)å mye mer positivt å gå ned slik,med masse vanlig mat og trening!!ville bare dele min glede med dere:)mistet ikke så mange kg av å gå på introduksjonsdietten til atkins i 14dager(meget streng) eller sykehusdietten..tilsammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...