krygh Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Heisann, jeg er nå 29+ 6, og har vært plaget av kynnere en god stund. Men nå i helga var de kraftigere og litt mer ubehagelige. De er ikke vonde, og jeg har ikke vondt i ryggen eller noe. De kommer og går om jeg ligger, sitter, står eller går. Magen var i helga steinhard nesten hele tiden, og det kjennes nesten ut som "ting er på vei" ut (hørtes skikkelig trivelig ut...). Litt mindre av dem i dag, kjenner jeg. Skal til jordmor på torsdag, så jeg skal høre litt med henne. Til dere med erfaring: Hjelper det at kroppen får litt mer ro og hvile (jobber 100%)? Noen som har vært plaget med kynnere, og som har gått over til rier/tidlig fødsel?
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 jeg har vært sisykt plaget med kynnere, de begynte å komme i uke 18 ca, husker i uke 24 var de såkraftige og regelmessige at jeg var redd for å gå i fødsel så tidlig.. ca uke 29-30 var det også en del kraftige og regelmessige.. fikk da beskjed hos jordmor at jeg MÅ begynne å slappe av, ta det med ro, la gubben gjøre noe husarbeid... ikke stresse, talivet helt medro,og ta dentiden jeg trengte.. er nå i uke 37 og det har roet seg kraftig, har en del kynnere fortsatt, men ikke så kraftige og regemessige.. så mitt råd... begynnå ta det kraftig med ro, har du masse kynnere så et det livmoren som gir deg et tegn på at du MÅ slappe av...
KMB Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Hvis du har mye kynnere vil legen sykemlde deg helt eller delvis. Lykke til!
Desember17*overtid* Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Har og hatt masse kynnere, eg vart innlagt i uke 30 for dei va så vonde, eg fekk noe greier som er for å stoppe rier for dei viste ikkje heilt om det var rier eller bare veldig kraftige kynner. Etter det har eg vert sjukmeld 100% å bare slappet av, det tok faktisk bare ei uke så hadde det roet seg veldig, nå kjenner eg at eg har kynner men dei er ikkje vonde. (er 34+3uker no) Så den beste medesinen er å slappe av, sitte masse, hvertfall til du har fått roet det ned. Men snakk med jordmor, ho har sikkert noen gode råd. Lykke til.......
Guba *mamma07+09+12?* Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Jeg har hatt mye kynnere siden uke 21 ca. Ble sykmeldt for en uke siden fordi jeg hadde kynnere i ett kjør. Det hjelper å roe ned, så gjør det!! Er forresten 32+1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå