Gå til innhold

Mai: hvordan har dere det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er dagene og nettenene deres da? Hadde vært gøy å høre hvordan dere andre har det og hva der gjør om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, dagene og nettene går kjempe fint hos oss. Vi fikk en ganske rolig og blid sønn.. :) Om dagene er jeg på skolen mens pappaen er hjemme med han. han jobber om nettene og kommer hjem i det jeg drar ut av døra så det fungerer på den måten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen vår begynner som regel i 7-tiden og da har gullet (som regel) sovet siden 8 tiden kvelden før. Som regel er ho veldig sulten så det blir frokost i senga til mamma og pappa før morgenstellet. Etterpå er ho som regel våken i ca to timer, da går tiden med til å kikke litt på at mamma spiser frokost og fyrer i peisen før vi koser oss med lek og babygym. I det siste har ho begynt å sovne av seg selv, liggende på magen mens mammen klapser forsiktig på baken, men ofte ammes eller bæres ho i søvn.

Slik går i grunnen dagene med mat, stell, leking og turgåing. Vi har nettopp begynt å gi litt smaksprøver på grøt, det får hun kl seks ca, og så blir det kveldstell, med bad ca annenhver dag, og litt kos uten klær/bleie før det er leggetid ca kl åtte. Dagene er ganske like, noen dager går vi på besøk eller får besøk av en jevnaldrende baby og mammen, annenhver uke er det barseltreff og i helgene hender det at bestemor og bestefar låner henne noen timer.. Ca en gang i mnd drar vi på besøk til familien min( en ferjetur og ca 3 timers kjøring)..

Vi storkoser oss, men pappen synes det blir litt lite kvalitetstid sammen med gullet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig greit her på dagene ... snuppa pleide å våken ca 8 før vi stilte klokken nå er det mellom 6 og 7.

Koser og steller oss og spise frokost (Celine får da enten flaske eller brødskiver eller grøt + vann/ juice)

Så får hun leke en stund på gulvet mens jeg rydder vekk frokosten o.l

Legger seg rundt 9.30 og kan da sove alt ifra 1 - 3 timer.

I det siste har hun sovet lite på dagen ... men kan sove en stund å.

Når hun da står opp skifter vi bleie og Celine får da melk eller frukt og brødskive + vann /juice.

Leker da litt til og koser oss ... så kanskje hun sovner litt (30 min-1 time) hvis hun er trøtt - men har ikke gjort det så mye i det siste.

Spiser middag rundt 16 (enten nestle glass eller hjemmelaget mat) og drikker vann / juice til.

Leker da eller sitter i vippestolen sin eller koser frem til hun spiser grøt ca kl 19.

Steller / bader etter grøten og legger seg mellom 19.30 og 20.

Sover da til hun våkner om morgenen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...