Gå til innhold

uke 17 - kjenner ikke liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 17 og er annengangs. Jeg kjenner fortsatt ikke liv i magen, og er litt bekymret nå! Forrige gang kjente jeg det i denne uken, men siden dette er nr. 2 trodde jeg at jeg skulle kjenne noe tidligere. Er det flere som har det som meg? Ultralyd er først om 3 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var på sykehuset på søndag forrige uke var jeg 18 uker og 3 dager på vei, og de spurte meg om jeg hadde kjent liv, noe jeg hadde gjort i 4 uker akkurat den dagen. Da fikk jeg beskjed om at det var fryktelig tidlig, selv om jeg er 2. gangs, og at de fleste kjente ikke liv før uke 20 (som i 20 + 0), så du kan nok ta det helt med ro:) Kanskje morkaken ligger foran:) Men om du er veldig, veldig bekymret kan du ringe jm eller lege som kan høre etter fosterlyden med en dopler:) Ikke godt å bekymre seg!

Skrevet

Jeg kjente liv når jeg var 18+0. tror jeg kjente noe før, men da var jeg 100% sikker=)

Men hun er fortsatt stille i perioder, jeg har nemlig morkake liggendes foran.. Så kommer helt an på hvordan de små ligger. Min er litt overalt, noen dager er hun speedy hele dagen mens andre er hun helt stille.. og jeg er straks 23 uker..

Skrevet

Jeg kjente ikke ordentlig med liv før i uke 25, jeg. Er førstegangs, men selv da er jo dette lovlig seint. men poenget er altså at alt var i sin skjønneste orden, og jeg hadde masse masse bekymringer uten grunn.

Så lenge hjertelyd og SF-mål er som det skal, er det ingen grunn til å få panikk riktig ennå. Lykke til!

Skrevet

selv kjente jeg det i uke 15 og fikk oxo beskjed om at dte var veldig tidlig. normalen er ca uke 18 sier legene, ikke vet jeg. men det er nok ikke noe å bekymre seg over. hvis du fortsatt ikke er beroliget så kan du ringe jordmor eller lege og bestille time der så du kan høre på forsterlyden...

Skrevet

Jeg er like langt som deg, bare 1.gangsfødende....jeg kjenner heller ingen ting.

Skrevet

Det kan jo være at du har foranliggende forkake denne gangen (altså morkake mellom foster og mage) og da kjenner man ofte liv senere enn ellers og også mindre liv.

Skrevet

Enig med Januarjubel! her. Jeg er i uke 23 og kjenner lite til ingenting, men jeg har både sett og hørt henne, så jeg vet at alt er ok :-)

Morkaken ligger foran på meg, så det tar vel enda et par uker tenker jeg. Men jeg kjenner at det kiler litt av og til.

Ingenting å bekymre seg om! :-)

Skrevet

Jeg er gravid for fjerde gang - er litt over 18 uker - og har ikke vært sikker på om jeg har kjent liv eller ikke... I forrige svangerskap kjente jeg liv tidlig (uke 13), så jeg har bekymret meg endel over at det er så stille denne gangen.

Var på ultralyd i dag, og alt var veldig fint :-) Kjente at han/hun bevegde på seg når jeg så det samtidig. Mulig denne lille krabaten ikke er så vilter som sin søster, og at det er derfor jeg ikke kjenner så mye. Hun har nemlig vært turbo fra dag en!

Skrevet

jeg er i uke 21 med nr tre og kjente først litt liv i uke 18. Dette er min tredje og med begge de andre kjente jeg liv veldig tidlig og ble derfor litt betenkt. Men som flere her sier - og jeg også fikk bekreftet ved ultralyden. Morkaken ligger foran og det gjør at man kjenner det litt senere... Nå når lille vennen har blitt litt sterker kjenner jeg spark flere ganger hver dag, så ikke bekymre deg enda :)

Hvis du alikevel er urolig, ta kontakt med lege og han vil sende deg på ul så fort som mulig.

Skrevet

Som du skjønner ut fra alle disse innleggene så er det ingenting og bekymre seg over:) Jeg er nå, hm, må tenke litt...18+3, altså i min 19. uke, og jeg kjenner ingenting enda. Har kjent små små antydninger bare...

Men har vært på UL, og vet at alt er som det skal, og at beibien beveger seg som bare det:)

Trøster meg selv med at det kommer tidsnok:)

Lykke til deg, så får vi glede oss ilag til vi kjenner den lille på ordentlig!!!

Skrevet

Æ e 18+2, å har ikkje kjent liv enda, ikkje som æ veit om ivertfall, veit ikkje helt ka æ ska kjenne heller, e førstegangsfødende. Men håpe d kjæm nåkka snart... ska t ultralyd om 2 uke =) Høre mange beskriv det første livet som "bobling", men kan ikkje sei æ har kjent nåkka bobling...

Skrevet

Æ e 17+4 og kjenne heller ikkje liv. Men så e æ førstegangs da..e mye uvant som skjer i magen, men det e vel sånn det skal være...Flere som e plaga me luft i magen? Skal til UL næste uka, så det kan jo bli spennanes å se. Æ trur liksom ikkje det e nokka dær, så får se om æ får opp øyan når æ ser det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...