Gå til innhold

Hvordan i alle dager skal jeg klare å skjule dette i 2,5 uke til?!?

Anbefalte innlegg

I helgen har jeg vært så utrolig øm i magen, vis jeg har forøkt å ligge på magen har jeg tydelig kunne kjenne en "kul" inni der, men magen er for øm til at jeg klarer å trykke nok på den til å kjenne om jeg kan kjenne livmorkanten, for jeg har misstenkt at den er vokst over symfysen alt nå (var stor i mine to andre svangerskap også, altså livmoren har vokst svært fort på meg). Vel, helg som det var har jeg daffet rundt i kosebukse eller mammabukse og i dag skulle vi på foreldresamtale i barnehagen, så da ville jeg ta på meg vanlig dongeribukse. Haha! Liksom... Da jeg kjøpte de i sommer kjøpe jeg dem i et nummer for stort (siden jeg var prøver) og de har vært god plass i stående, men litt trang når jeg har sittet de siste ukene (knepper opp knappen om kvelden), men i dag fikk jeg ikke engang igjen knappen på den videste buksen når jeg stod oppreist! Ikke sjangs! Og min nærmeste venninne som vet jeg er gravid kommenterte i går at nå var det jo skikkelig synlig på meg. Og det er fortsatt 2,5 uke til UL'en i uke 12 da jeg får vite om alt har gått greit eller ei og jeg vil begynne å fortelle dette til folk, men hvordan i alle dager skal jeg klare å skjule magen så lenge??? Noen forslag? Vide gensre gjør jo saken enda verre omtrent, da ser man tydelig en kul på magen... Er høy og slank.

Fortsetter under...

Ja kanskje det? Men jeg tror kanskje noen vil reagere litt da, jeg går aldri med genser knyttet rundt magen, hehe... Problemet med vanlige klær er jo at ikke buksene går på lenger, dvs jeg beholdt dongeribuksen på i dag og hadde strikk i knappen, men jeg har bare en genser som er lang nok til å skjule strikken og at smekken var litt åpen ;-)

Aner egentlig ikke, jeg har aldri hatt kulemage før,så har ingen erfaringer! Er jo bare stakkarslige 5+6,så her vises ingenting!

Men hva med sånn lag på lag-metode da? Om du tar en lang singlet,en topp over der og en trøye eller noe på toppen,da ser det bare ut som det er klærne som lager litt ekstra volum rundt magen:-) Veldig lave bukser er sikkert også fint for begynnende mage,men da må en jo være nøye med hva en har på overkroppen,sånn at ikke magen stikker ut...

Hmm .. hva med kjole da? og knyt en fleece jakke eller strikkejakke i livet, Så kan du late som du har tatt den av..

ha genser som henger litt utenpå den som er knytt så skjuler det enda mere..

Bukser er det man ser lettest på nesten.. prøv noe annet, skjørt, kjole, lag på lag..

Store belter, tunika med knyting under brystet og hengebelte på hofta der tunikaen henger over løst..?

eller?

hehe, kjenner eg igjen her. Jeg mener selv at jeg er 11+3 i dag (har ikke vært hos lege enda, fikk ikke time før den 15. nov...), og jeg kjenner noe hardt over skambeinet, så et må vel være livmora..? Jeg har begynt å få problemer med å ha noe som strammer over magen, så det er ikke lenge før jeg ikke har bukser å ha på... Mannen min har lyst å fortelle nyheten på "bedrifts"julebordet, som er 1. helga i desember, men jeg tror ikke jeg klarer å kle meg slik at jeg kan skjule det i en mnd til... Ikke har jeg lyst å skjule det lenger enn høyst nødvendig, heller..! Jeg har lyst å fortelle det før folk begynner å spørre! Det er MIN nyhet, og da vil jeg ikke at de skal ta det fra meg, med at de ser det, og spør, før jeg får muligheten å si det... Sta, sa du??!! joda,thats me!! :D

Annonse

Jeg har faktisk ikke kjoler *rødme*, eller skjørt, utenom sånn veldig fine da til bryllup og slikt. Men fleece var en god ide! Jeg har to romslige fleece gensere/jakker jeg bruker sjeldent, de må jo være midt i blinken nå! Skal jammen finne dem frem med en gang, for de er jo bumsete og lange nok til å skjule strikk også... Så bra, tusen takk for tips!

Hmm, ja lag på lag burde også funke, men bukser som er enda lavere i livet enn dem jeg har tror jeg ikke jeg finner ;-) Ok, det finnes sikkert, men de er ganke lave de jeg har. Blir generelt rundere i midje og mage når jeg er gravid, så jeg kan ikke bruke vanlig bukser i det hele tatt (må også legge til at jeg faktisk ikke har gått opp i vekt, så det er ikke bare fett), men lag på lag over en mammabukse kan jo funke...Hmmm...

Skjønner hva du mener! Eneste grunnen til at vi ikke alt har fortalt dette alt nå er jo komplikasjoner, jeg vil være trygg på at alt er i orden først, ikke minst fordi jeg vil at 4 åringen (andre er bare 2 år) skal få vite det av oss og dermed først. Og det er litt ubehagelig når man VET at andre spekulerer, for det gjør de, har blitt fortalt tre samtaler som er blitt overhørt av noen av de ytterst får som vet om dette at andre har diskutert meg/oss og lurt på om jeg/vi skal ha en til... Men gleder meg sååååå mye til å fortelle nyheten da, spesielt til 4 åringen som er helt babyfrelst for tiden :-)

Vi også har lyst å fortelle ungene våre og familien det før aller andre får vite.. Jentene våre er 10 og 14, så vi er veldig spente på deres reaksjoner! Men det må bli snart, jeg innbiller meg at en venninne av vår eldste studerte meg her om dagen, da hun var innom... Og jeg har ikke lyst til at vennene til ungene skal oppdage det , og spørre jentene våre om det før vi får sagt det!! Vanskelig, dette her!!

Hei

Med andremann gikk jeg i litt større college gensere,det funket!!

Er bare i uke 7 enda men synes det vises litt ja.Jeg er også lang og slank så det vises så godt når det står ut bittelitt.

Ser du også er på vei med nr. 3, merker du forskjell i sv.skapene?

Lykke til med påkledninga :)

Hei :-)

Ja, jeg synes det er stor forskjell på gang til gang jeg! Synes 1 og 2 svangerskap var veldig ulike og nå synes jeg tredje så langt er helt ulikt begge de andre igjen... Altså, er jo fellestrekk da, som f.eks har jeg vært (er) kvalm alle gangene, men på ulike måter og ulik lengde. Det er smaker og lukter jeg tiltrekkes av og frastøte av, men ulike ting, spesielt denne gangen. Generelt litt småforskjeller.

Kjøpte meg en kjole når jeg var gravid andre gang, sånn med vaffelstrikk i ryggen kledelig omslag ved puppene, da gjør det ingenting om de vokser litt, og sånn *volang på volang* i skjørtet.. fikk så fort mage skjønner du..

Tykke strømper under, og lang fleesejakke utenpå..

Så har egentlig bare brukt kjoler og skjørt når jeg var gravid.. ellers penkjoler.

Hadde alvorlig bekkenløsning og rier , så jeg måtte ha noe enkelt å ta på og av ..

Annonse

Tusen takk for forslag! Problemet er bare at jeg misstrives enormt med å gå i kjoler og skjørt, helt fra jeg var liten jente har jeg alltid gått i bukse så sant det var mulig, kun i helt spesielle anledninger tvinger jeg på meg kjole/skjørt (bryllup, julebord, 50-årsdager ol), er muligens litt sær? ;-)

Jeg har faktisk begynt med mamma-bukse, for alt annet strammer og det er skikkelig ubehagelig når jeg er kvalm. Den buksa jeg bruker ser ikke ut som typisk mamma-bukse, det er sånn stort magefelt som jeg bretter ned. I tillegg har jeg funnet ut at det vises mindre dersom jeg bruker en jakke (typisk hettejakke/cardigan) med glidlås foran, ikke trang.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...