Gå til innhold

hvor tidlig kan man spontanabortere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ventet mensen i går. Lørdag kom det litt brunt blod som jeg tolket som begynnelsen på mensen. Skuffet fortalte jeg mannen min at jeg nok ikke var blitt gravid denne måneden. Søndag kom det litt brunt blod til og bittelitt ferskt og rødt blod (bittelitt altså) og etter det har jeg ikke blødd mere? Nå lurer jeg på om dette er en av tre ting?

- mensen som er litt rar denne gangen

-en tidlig spontanabort (kan man abortere så tidlig?)

-kan jeg være gravid?

Har lyst til å ta en graviditetstest, men mener og ha lest at den kan slå positivt ut rett etter en spontanabort også.

Noen som har opplevd lignende og har noen tanker om hva det kan være/hva jeg bør gjøre?

Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre, men jeg er veldig øm på venstre side av korsryggen? Er nokså forkjøla også, så det kan kanskje sette seg i leddene det og.

Tyr-75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg når det gjelder mensen. Ca 4 dager før jeg ventet mensen kom det litt brunt blod. Det varte i ca 3 dager, så kom det litt rødt blod, dagen etter kom det litt større mengder rødt blod (men ikke så mye). Men etter ca 3 dager med rødt blod kom det litt brunt igjen. En slik menstrasjon har jeg aldri hatt før.

Jeg følte meg veldig rar i kroppen. Jeg ventet i 4 dager, så tok jeg en graviditetstest og den viste positiv. Jeg er veldig redd for at den viste positiv fordi det kanskje var en spontanabort jeg hadde hatt. Jeg tok en ny test dagen etter og den viste også positiv (men jeg skulle nok ventet litt til med å ta testen nr 2).

Jeg var hos legen den dagen jeg tok test nr 2 fordi jeg skulle ta noen blodprøver (fordi de skal sjekke blodet i syklusen min fordi jeg prøver å bli gravid). Da nevnte jeg jeg dette for henne som tok prøven og da sa hun at de skulle sjekke hcg-hormonene samtidig. Hun sa at noen kan få litt menstrasjon i førsten av graviditeten og at det ikke er farlig. Jeg får svar på blodprøvene i dag, jeg gruer meg litt (redd det skal vise negativt).

Jeg hadde nemlig en spontanabort i mai. Men da hadde jeg mensen i nesten tre uker i strekk og det er ikke normalt. Kroppen skylte det vekk med blodet kan man si.

Men får jeg positivt svar fra legen i dag, er det store muligheter, men jeg må nok ta noen flere tester for å være helt sikker. En GU hos legen.

Jeg skal si i fra hvordan det går, da gir det deg kanskje en liten pekepinn på hva du kan gjøre framover.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...