Gå til innhold

Dere som lager/har laget nummer 2 - er det lettere?

Anbefalte innlegg

Fester embryoet seg bedre, når man en gang har vært gravid? Er sannsynlighetene større for oss 2. gangs prøvere?

Jeg er i midten av mitt første IVF-forsøk og har et barn fra før. Håper at det skulle være lettere å lage nummer 2. Nummer 1 tok så lang tid.

Fortsetter under...

Eh, det stemmer ikke på meg desverre.. men det er jo det legene sier, at men har bedre sjanser om man har født før.

Jeg har en datter på snart 8, og har siden da prøvd i evigheten,

+ at jeg har hatt 3 mislykka forsøk. er i gang med det 4, nå.

Må legge til at jeg fikk henne på naturlig måte, men har fått tette eggledere i etterkant, noe som ikke skal påvirke IVF på noen måte.

Så jeg har jo egentlig samme utgangsunkt som de som er uforklarlig barnløs. Hmmff..

Vi måtte ha 5 forsøk før det klaffet for oss første gangen.

Nå er jeg gravid igjen, denne gangen måtte vi også ha 5 forsøk.

Så for oss var det ikke noe letterer. Men det skal sies at jeg har blitt gravid på 1 og 3 søskenforsøket, men mistet.

Ønsker deg lykke til.

På St.Olav sier de at sjansen for å lykkes "til slutt" er mye større hvis man har gått igjennom en graviditet og født før.

Vi har et barn sammen fra før, men har 4 mislykkede forsøk bak oss....

Men vi går på med nytt mot og skal i gang med forsøk nr.5 i desember!!

Dere har vært tålmodige, wow! Jeg er ikke sikkerhvor mange forsøk jeg orker. Vi har 14 embroyer på frys, så dem skal vi sikkert bruke opp, men hvis de ikke gir oss en baby, har vi tenkt å gå rett på adopsjon. Er det en tanke dere andre har tenkt eller vil dere lage egenproduserte barn til enhver pris? Fire/fem forsøk høres mye ut for meg (hvis det ikke inkluderer fryseforsøk). Jeg synes IVF med synarela og alt er et helvete.

Jeg skal igang med søskenforsøk i februar. Jeg har også hørt at kroppen "kjenner" igjen de befruktede egget bedre hvis du vært gravid før.

Jeg tror heller ikke jeg orker prøve og prøve. Hvis ikke jeg får det til på 1eller 2 forsøk så tror jeg ikke jeg orker. Jeg er jo så utrolig heldig som har den lille gutten min.

Annonse

De sier jo at dersom en har lykkes en gang er sjansene større for å lykkes neste gang....hvorfor vet jeg ikke....men man har jo da bevist at man kan få barn.

Vi har snart 2 ivf barn....og begge har lykkes på første forsøk....så vi har vært veldig heldige.....de kan ikke finne noe galt med noen av oss da (men er ikke alltid en fordel det da...ofte kan det være en fordel å vite hvorfor)...

Rent sånn psykisk synes jeg det var lettere andre gangen. Var mye mer avslappet....vi hadde jo da allerede et barn (selv om lengselen etter enda et var/er der)....og jeg vet at for min del er det lettere å leve med 1 barn enn ingen.....litt vanskelig å forklare men håper du/dere forstår hva jeg mener.....det har jo absolutt vært tider der en ikke trodde en kom til å få noen....

...testet POSITIVT og skal til blodtesten på fredag (hold fingrene krysset), så akkurat nå ser det ut som det var relativt enkelt å få til nummer 2. La oss bare håpe at denne gleden varer helt fram til juli - med "barnlös identitet" er jeg jo redd for alt og tör ikke å juble. Sånn er det vel med oss alle?

Håper at jeg greier å slappe av mer nå enn i förste graviditet. Da var jeg redd hele veien, selv om alt gikk utmerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...