Gå til innhold

Kjempestor baby.Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby på 11 uker er blitt 8 kilo. Har også vokst ca 13 cm på lengden. Får bare mm!!! Jeg er redd hs kommer til å hetse meg på 3 mnd kontroll og anbefale slanking. Jeg vet ungen er stor, men det er en frisk og blid og ellers helt nydelig baby. Var under snittvekt ved fødsel, så har hatt en vektoppgang på utrolige en halvkilo i uka. Tror dere jeg kommer til å få kjeft av hs? Ammer faktisk bare hver 3.- 4. time. Orker ikke tanken på å prøve å slanke ungen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du ikke får kjeft:) Et barn skal legge på seg. Godt å ha litt ekstra i dette sykehalvåret.

Skrevet

Jeg tror det skal mye til før de vil ha deg til å slanke ungen din. De babyene som har litt å gå på vil jo normalt sett bli kvitt dette etterhvert som de blir større og beveger seg mer. Jeg hadde på en måte skjønt det hvis barnet hadde begynt å få fast føde at man kunne sett litt på hva han fikk og sånt, men når han bare får mm så tror jeg ikke det. Kan jo ikke nekte barnet mat, spesielt ikke når han ikke spiser oftere enn det. Nei, så lenge du gir han bare mm så skal ikke du være redd for å få "kjeft".

Skrevet

Jeg var slik selv da jeg var baby og ble til slutt en lang stralt på nesten 180 cm og under 60 kg. Så jeg er ikke redd barnet skal bli overvektig eller noe. Bare at hs skal si at jeg gjør noe galt. Huff. Kanskje jeg burde ringe henne før kontrollen og advare henne om at ungen min er ca dobbelt så stor som de andre på samme alder...

hi

Skrevet

Dette har de sett før. Smil og si at her har vi en god gullklump!

Skrevet

Hei, ikke tenk på det! HS kommer sikkert til å fortelle deg at så lenge han har fått mm er det ingen fare:) Se positivt på det, din baby har god matlyst og er sunn og frisk:) Og de er jo så ulike disse små, min er 7,5 mnd og veier 8 kilo nå.. og han har bare fått mme, og spiser nå grøt 2 ganger daglig, ett middagsglass, to flasker mme og en fruktmos hver dag... Skulle gjerne sett at han veide litt mer for da har han litt å gå på når han blir syk.

Skrevet

møtte nettopp en på helsestasjonen som var like stor + en annen som la på seg 500g i uka.. er nok ikke helt uvanlig :)

Skrevet

Hun er ikke dobbelt så stor,da.....hehe..kan minne om min eldste som veide 6600 v 6-ukers.Hun er i dag en lang og slank 14 åring. Ta det helt med ro, du så lenge du gir mm.

Skrevet

Hei, når min gutt var 11 uker, så var han 9kg, og 66cm. Så han var også stor. Det eneste hs sa var at han var en fin og stor gutt. Han sprengte alle skjemaer, men han har aldri vært tykk, men stor. Så ut som om han var 7 mnd...hehe.. De sier at det stabiliserer seg, nå er min gutt 8 mnd, skal på kontroll på torsdag, så jeg er ikke sikker på hvor mye han veier og hvor lang han er, men er sikkert rundt 12 1/2 - 13kg og 78 cm trur jeg. Han fikk kun mm, da fikk han hver 3-4 time, måtte begynne med grøt på kvelden når han var 4 1/2 mnd, trur egentlig jeg kunne å ventet litt lenger med det. Du skal ikke slanke babyen din. Melken din er tilpasset babyen din, så h*n er akkurat slik h*n skal være... :) mye mer å musse og kose med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...