Faylinn Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Jeg leser at kynnere oftest er smertefrie, men kan være "ubehagelige". Vel, mine er vonde! Ikke sånn at jeg tar min død av det, men absolutt ikke godt. Det skal sies at jeg har superheavy smerter under mensen, og en gynekolog mente jeg hadde lav smerteterskel. Mulig jeg har noen nervetråder ekstra til livmoren, eller har en feilkobling oppi hjernen som får panikk når noe skjer der nede.. *sukk* Gynekologen var så snill å si at det var noe jeg skulle tenke på i forbindelse med fødselen... Betyr det at jeg bør be om narkose? :-) Har mest lyst til å slippe epidural pga alle slangene og kateter som må til + faren for forlenge fødselen, men kan se ut som jeg bør skrive epidural i store bokstaver øverst på ønskelista mi!? Finnes det en sammenheng mellom vond menstruasjon og ekstrem vond fødsel? Noen sier jo at fødsel ikke er så ille som andre ting...
Gjest Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Høres litt ut som vokse smerter...... Har selv kynnere og mye vondt. Tok dette opp med jordmor på onsdag og hun sa jeg hadde vokse smerter.... Venter nr 4 og har aldri opplevd det....
Na`is`vi`mi` Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Venter nr. 4 og har vært plaga med kynnere i alle graviditetane. Mest med dei to siste...skikkelig plaga. Mine kynnere er også vonde innimellom,ikkje vonde som ei ri,men slik at eg må "puste" meg gjennom den...(skjønner?) Har ikkje hatt "veldig"vonde fødsler. Du skal hilse kynnerene velkommen,for dei kan faktisk gjere fødselen din lettere.. Rett og slett fordi kynnere bearbeider mormunnen før fødsel,og gjør den meir "moden".(på en måte) Eg var svært plaga med kynnere i mitt siste svangerskap,og hadde en kjempelett fødsel...!!! Du venner deg til å ha dei plagsomme kynnarane og derfor blir riene lettere å takle..mener eg då... Lykke til
feb.baby! Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Av og til er mine kynnere litt meir enn ubehagelige og... klarer ikkje bevege meg av og til... må bare sette meg ned og vente ca 1/2 min....
MONAK Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Mine kynnere er også kjempevonde. Er i uke 27 nå, og har hatt det jeg vil kalle normale kynnere siden ca uke 18. I uke 22 var de så vonde at jeg ble nesten redd, og dro på legevakta. Jeg lå og vred med i smerte på sofaen en hel dag. Ble sendt til sykehuset for å ta en ekstra sjekk. Alt normalt med livmor og baby, med jeg ble sykemeldt i en uke pga "hypping kynnervirksomhet". Jeg var helt sår og øm i magen i noen dager etterpå. Fikk beskjed om at jeg kunne ta et par Paracet mot smertene. Nå er jeg altså i uke 27 og hadde et nytt anfall i helga. Det var så vondt at det presset oppover mot magesekken, og jeg måtte kaste opp. Har slappet av i hele helga, og er sår og øm i magen i dag. Ikke noe godt, nei. Det hører også med til historien at jeg har mye arrvev i magen etter diverse operasjoner, og jeg regner med at når innvollene må flytte seg ettersom magen blir større, så presser det på litt ekstra. Plagsomt er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå