Gå til innhold

sykepenger-trenge hjelp fra dere.

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er 5 mnd gravid. nå ser det ut til at jeg ikke klarer jobben min lenger. Jeg jobber på et sykehjem, der jeg kunn har 18 % stilling. De siste tre mnd har jeg jobbet mye, ca noe som tilsvarer 70% stilling. Hva ser de på når de skal finne ut summen de skal bet meg i sykepenger?ser de tre mnd tilbake i tid og finner en gjennomsnittslønn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6976205-sykepenger-trenge-hjelp-fra-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har alle lønnslippene kan du levere de på trygdekontoret, eller du kan få arb.giver til å sende over opplysningene. Men jeg vet ikke om det er nok å ha med for de siste tre månedene. De regner ut en gjennomsnittslønn ja.

• 2 uker senere...

Håper det har gått i orden med deg. Jeg har også problemer, jobber på hotell som nattevakt 7 på og 7 av. Vi hadde stengt en periode på godt 3 uker og da var vi ikke satt opp på listen, den blei satt opp senere. Jeg gikk mine siste to nattevakter før den stengte perioden, men det skulle jeg ikke gjort. Gå til legen med en gang og bli sykmeldt mens du er i jobb. Jeg mistet retten på å få sykepenger fra jobben og får nå sykepenger fra utregnet på Aetat 60%, da ikke jeg var ført opp på jobbing videre. Dette virker urimelig for meg, men det er visst sånn det skal være, forstå det den som vil. Du mister så mange rettigheter når du ikke er i fast 100 % stilling, så det er til å grine av. Vi skal klare oss vi, men det er bittert.

De regner et snitt av hva du har tjent de siste månedene. Jeg vil på det sterkeste anbefale at du ringer lønningskontoret å få bekreftet at de faktisk gjør det, og deretter sjekke med trygdekontoret at de har fått opplysningene. Har jobbet mest vakter selv, har en lite stilling bare. Og jeg har erfart at man må VIRKELIG følge med selv på at man får det man har krav på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...