trenger å være anonym nå Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Til alle dere som svarte på mitt forrige innlegg (valpen min er borte) Etter 5 timer fant jeg valpen min igjen. Etter å ha lett bygda rundt 500m lenger ned der jeg bor ligger det ei hytte. Var vel det eneste stedet vi ikke har lett. Gikk oppover bakken der og så en mann som sto ute å røkte. Ved siden av han satt det en hund. Hunden bjeffet, og gjett om jeg ble glad. For den bjeffingen gikk det ikke å ta feil av. Jeg ropte navnet hennes, og da var det en hund som ble vill Ble et gledelig gjennsynsmøte mellom hund og eier. Det var et eldre ektepar ifra nederland tror jeg som hadde tatt henne inn. Hun hadde vært der hele kvelden. De hadde selv hatt hund i 20 år sa de, og syntes det var så trivelig med selskap av hunden min. (Måtte bare holde tankene mine for meg selv, og "takke pent" for at de hadde tatt vare på hunden min) Jag var bare så glad for å se henne igjen. De fortalte at de både hadde gitt henne vann og mat, men hun hadde vært så urolig hele kvelden. Hadde bare dreukket litt. Men hun har iallfall ikke hatt det vondt da Hunden min fulgte velvillig med meg hjem. Og det bar rett inn på soverommet til sønnen min, der hun slikket ham ivrig i fjeset til han våknet. Nå har hun spist og drukket godt og ligger på plassen sin og sover. Takk til alle sammen som kom med trøstende ord Nå skal jeg sove godt.
Gjest Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Det var jammen godt å høre:) kos dere så mye resten av kvelden:)
Chiquita Bananas Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Å så koselig da !! Men man må bare gi seg når det var en så søt grunn til at hunden var borte...da var det ikke hennes feil altså... )
MammaDilla Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Så utrolig bra at den kom til rette igjen!! Litt rart at de som fant henne gav den vann og mat. Det er jo med på å knytte hunden til plassen og personen.. men alt i alt gjør det jo ingen ting sålenge du fant den igjen
marguritten Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 jammen det var jo "det jeg sa". flott at du fant hunden din igjen
kromis Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Godt å høre at hun kom til rette. Du får huske på halsbånd med tlf nr på neste gang du slipper henne ut... Det har jeg på hunden min og det har jeg hatt god bruk for, særlig under løpetidene da hun har hatt en tendens til å snike seg unna! :-) (heldigvis har det ikke blitt valper)
trenger å være anonym nå Skrevet 6. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 6. november 2006 Halsbånd med både navn og telefon nr sitter herved på henne. Har ringt NKK og de skal sende stamtavlen med reg nr idag. Da blir det både micro chip og id merke i øret.
MammaDilla Skrevet 6. november 2006 #12 Skrevet 6. november 2006 Det blir vel litt smør på flesk. Er vanlig å velge enten micro chip eller øre merking. Vi har micro chip og en liten medaljong på halsbåndet der det står "jeg er elektronisk merket" Ville ikke brukt penger på øremrk i tillegg... Hehe.. her sitter vi å diskuterer hund på gravid forum.. syns det er litt artig igrunn.. Godt å få tankene over på litt andre ting..
Angelas_Baby Skrevet 6. november 2006 #13 Skrevet 6. november 2006 Så fint at du fant igjen hunden din igjen da! Tenkte det ordnet seg til slutt, men er jo helt forferdelig de timene man ikke vet noenting!
Gjest Skrevet 6. november 2006 #14 Skrevet 6. november 2006 Så fint at hunden din kom til rette! Det ordner seg stort sett alltid. Sitter her og titter bort på den fredelige hunden min som ligger og koser seg i stolen, og bare tanker på at hun kan bli borte gir meg helt frysninger.
Maisie Skrevet 6. november 2006 #15 Skrevet 6. november 2006 Synes ikke det høres ut som smør på flesk å både microchippe hunden og ha halsbånd med navn og nr på. Ar hunden har halsbånd på kan jo være kjekt hvis den skulle finne på å stikke av igjen, for da slipper de som finner den å dra til dyrlegen for å finne ut hvem den tilhører. Men det kan jo skje at den mister halsbåndet ute, eller at den stikker av uten halsbåndet, og da er det godt å vite at den er chippet i fall noen finner den. Hunden blir som et familiemedlem, og da vil man jo gjøre alt en kan for å sikre den.
trenger å være anonym nå Skrevet 6. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 6. november 2006 Hvorfor jeg både vil ha den chippet og øremerket er pga dette: For et par år siden løp det en jakthund rundt huset mitt hele dagen. (Og der jeg bodde da, var det 2 timer til dyrlege hvis jeg skulle ha skjekket om den hadde micro chip) Heldigvis hadde hunden øretatovert id merke. Så jeg leste av det, ringte NKK, tastet inn nr, og fikk da navn og adresse til eier. Og da var det ikke vanskelig å finne et telefonnr. Slapp altså å reise helt til dyrlege / politi med den. Da jeg flyttet hit jeg bor nå, møtte jeg også på en hund som tydeligvis hadde vært ute lenge og i hardt vær .Var veldig sjabbi i pelsen og hadde kuttskader. Denne hunden klarte jeg ikke å tyde øremerket på. Kjørte den til dyrlegen pga skadene dens, og jammen meg så var den chippet i tillegg til øretatovert. Og dermed var også dette problemet løst. Så det kan jo være at det er smør på flesk med begge deler. men da er jeg iallfall på den sikre siden Synes forresten alle politi stasjoner burde ha så de kan scanne etter micro chip. (Har ikke det her jeg bor, men dyrlegen er jo ikke langt unna heller da) He he, artig å diskutere hund på disse sidene også ja :
trenger å være anonym nå Skrevet 6. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 6. november 2006 Hva slags hund har du da huldra med baby i magen?
trenger å være anonym nå Skrevet 6. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 6. november 2006 "huldra med babis i magen" mente jeg. Ikke meninga å skrive nicket ditt feil
kromis Skrevet 6. november 2006 #19 Skrevet 6. november 2006 Jeg Har valgt å chippe hunden min og har også tlf.nr på halsbåndet. Valgte også å ha navnet hennes der. Dette gjør det evt lettere for de som skulle finne henne å "snakke" med henne. Jeg har også to katter og de har jeg valgt å øremerke, da det er lettere for andre å se det enn chip. de har også reflekshalsbånd med tlfnr på. Min hund er en gammel Border Collie tispe på 10 år, mens kattene mine er en vanlig huskatt og en skipskatt (flere tær)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #20 Skrevet 6. november 2006 Du prater så mye tull at jeg blir svimmel av å lese. chip og id merke i øret? For noe tull det er vel ingen som gjør begge deler. Og synes det er merkelig at du ikke har fått reg papirene fra NKK ennå... Du liker oppmerksomhet tror jeg...
trenger å være anonym nå Skrevet 6. november 2006 Forfatter #21 Skrevet 6. november 2006 Skjønner ikke at du gidder å bry deg anonym. Er faktisk mange som gjør begge deler. (Har sett mange stamtavler der det er krysset av for begge deler) Er vel uansett ikke nor problem for deg, er det vel? Er mine penger og min hund!! Snakket med NKK i dag, og det er faktisk ikke unormalt at et tar tid før man får papirene. Først må oppdretter betale fakturaen han / hun får av NKK, og så sender de papirene til oppdretter, for at han / hun deretter videresender de til den nye eieren. Det var faktisk noen som hadde ventet opp til et år fikk jeg beskjed om. Og hvorfor i svarte være anonym i et slikt innlegg?. Hvis du virkelig mener det du skriver, hvorfor tør du ikke stå frem med nicket ditt?? Redd for å få pes? Veit ikke hvem som er ute etter oppmerksomhet jeg, men veit iallfall hvem som er ute etter bråk...
MammaDilla Skrevet 7. november 2006 #22 Skrevet 7. november 2006 Ble skikkelig fornærmet når du ikke klarer stave nicket mitt!!! haha.. Jeg har en blanding av rottwailer og leonberger. Han er ikke mindre enn 50 kg. Så jeg går ikke tur med han mer. (han er litt dårlig på å gå fint når vi møter katter og andre han hunder) Forstår poenget med chip og øremerking når du forklarer det slik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå